مجوز گازرسانی به ۲۱ روستای «زردلان» صادر شد

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از صدور مجوز اجرای گازرسانی به ۲۱ روستای منطقه «زردلان» در شهرستان هلیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عباس شمس‌اللهی اظهار کرد: این روستاها شامل پیازآباد، گراب، بان‌قلا، بان‌لکان، بیشی‌علیا ، پیامن‌سفلی و علیا و وسطی، تورم، چاله‌چاله، رودبره، سرچلوسکان سفلی و علیا، سرویان، سول‌آباد، شهمیار، گاودول، گولاب، کله‌که، تیراندازکه و کپرکه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه سرانه هزینه گازرسانی برای هر خانوار در این روستاها ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده‌است، گفت: در حال حاضر میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی شهرستان هلیلان از گاز طبیعی ۸۰ درصد است که با گازرسانی به این تعداد روستا که در مرحله انتخاب پیمانکار می‌باشد، به ۹۹ درصد خواهد رسید.

شمس‌الهی با بیان اینکه برای این تعداد روستا، ۶۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا خواهد شد، تصریح کرد: عملیات گازرسانی به ۲ روستای داربیدکرنی و گراب نیز هم اکنون در دست اجراست و این دو روستا نیز به زودی گازدار خواهند شد و شرکت گاز استان برای گازرسانی به ۶ روستای داروند، میدر علیا و سفلی، گلدره، چال‌خشک، چشمه‌کبود است و در حال برنامه‌ریزی، طراحی‌مسیر، تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار است که عملیات اجرایی آنها در سال آینده شروع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با گازرسانی به این ۲۱ روستا با بیش از ۱۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران، بیش از ۴۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

کد خبر 23407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha