مجرمین حرفه ای به صورت محله محور شناسایی می شوند

سرویس کرمانشاه _دادستان کرمانشاه گفت: شناسائی مجرمین حرفه ای و خطرناک و افراد شرور به صورت محله محور با رصد اطلاعاتی توسط رؤسای کلانتری ها و اخذ تعهد مستمر از آنها مبنی بر عدم ارتکاب جرم و در صورت ارتکاب جرم دستگیری و تحویل به مراجع قضائی در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش کردپرس؛شهرام کرمی در نشست ستاد كنترل مجرمان حرفه‌اي و سابقه‌دار، بااشاره به افزایش وقوع سرقت به ویژه سرقت های خرد در سطح شهر کرمانشاه، اظهار کرد: امروزه استفاده از فناوری های هوشمند و پیشرفته از جمله سیستم پایش تصویری می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ارتکاب انواع جرائم داشته و به گونه ای که در کشورهای مختلف بحران های طبیعی، اجتماعی و ناامنی ها از طریق سیستم پایش تصویری پیشگیری، کنترل و مدیریت می شوند.

وی ادامه داد: در این راستا، تمامی سازمان ها و ادارات دولتی و شهرداری ها و . . . باید ضمن تقویت روزافزون و رفع نقص فنی سیستم پایش تصویری خود، به شکلی دوربین ها و سیستم پایش تصویری را تنظیم کنند که فقط محدود به قابلیت ضبط تصاویر در درب اداره یا داخل محوطه آن نباشد، بلکه به نحوی اقدام شود که معابر عمومی مجاور و همچنین خیابان های اطراف قابلیت رصد و پایش را داشته باشند.

دادستان کرمانشاه از معاونت سیاسی امنیتی استانداری خواست تا اجرای این مصوبه را در دستگاه های اجرایی مختلف مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

وی در ادامه به تشکل بانک اطلاعاتی مجرمین حرفه ای و سابقه دار در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: دستگاه های ذیربط تکمیل این بانک اطلاعاتی را بصورت جدی در دستور کار قرار دهند.

کرمی ادامه داد: همچنین باتوجه به تکمیل درج اسامی و مشخصات مجرمین حرفه ای و سابقه دار، باید لیست مجرمین حرفه ای به کلیه قضات استان ابلاغ شود تا نسبت به برقراری سامانه کنترل تردد و شناسائی مراجعان در تمامی مبادی ورود و خروجی مراجع قضائی حوزه های تابعه استان اقدام کنند.

کد خبر 23410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha