تحصن مادران اعضای PKK در مرز سمالکا ادامه دارد

سرویس ترکیه - تحصن مادران اعضای جان باخته HPG در مرز سمالکا برای دریافت اجساد فرزندانشان 73 روزه شد.

به گزارش کردپرس، تحصن مادران اعضای نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) که گفته می شود چند ماه پیش در درگیری با نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان جان خود را از دست داده اند، وارد هفتاد و سومین روز خود شد.

به نوشته مزوپوتامیا، جمعی از مادران اعضای HPG که گفته می شود 109 روز پیش در درگیری های اقلیم کردستان جان خود را از دست داه اند از پارتی خواستند تا اجساد فرزندانشان را به آنها تحویل دهد. پس از این اتفاق نیروهایی پارتی دروازه مرزی سمالکا را بستند و اجازه ورود این مادران را به اقلیم کردستان ندادند. این مادران از 73 روز پیش تا کنون با چادر زدن در مرز سمالکا و تحصن در آنجا، خواستار دریافت اجساد فرزندان خود هستند. شورای مادران جانباختگان جزیر نیز با کمک به این مادران برای برپایی چادر و تحصن در این منطقه با آنها همراهی می کنند.

همچنین بنا بر گزارش روژنیوز، روز گذشته اعضای جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحادیه زنان جوان قامیشلو در حمایت از مادران اعضای HPG در دروازه مرزی سمالکا راهپیمایی کردند. این راهپیمایی با مداخله نیروهای پارتی مواجه شد. آنها با استفاده از گاز اشک آور و آب پاش همچنین ضرب و شتم سعی در متفرق کردن معترضان داشتند. در جریان این درگیری 15 تن از جوانان زخمی شدند که حال دو تن از آنان وخیم اعلام شده است.

لازم به ذکر است که دروازه مرزی سمالکا یک گذرگاه مرزی بین اقلیم کردستان و مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه و در فاصله کمی از مرز ترکیه قرار دارد. این گذرگاه مرزی نقطه تبادل اقلیم کردستان و کردستان سوریه است. تا کنون گروه های زیادی از فعالان حقوق بشر و فعالان کرد، و مادران در کردستان سوریه و کردستان ترکیه به دیدار مادران در مرز سمالکا رفته و با آنها اعلام همبستگی کرده اند.

کد خبر 23446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha