داعش، ترکیه و دمشق مهمترین چالش های سال ۲۰۲۲ اداره خودگردان هستند

سرویس سوریه-مظلوم عبدی گفت:هرگونه مذاکره با دولت سوریه با حضور ساکنان دیرالزور، رقه و منبج و حضور همه ارگانهای منطقه با نمایندگانشان انجام می‌شود.

به گزارش کُردپرس، مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه اواخر هفته گذشته در نشستی با بزرگان و شیوخ و قبایل شمال سوریه، تهدیدهای داعش و ترکیه و تحریکات دمشق را از مهم ترین چالش های سال ۲۰۲۲ عنوان کرد.

سخنان عبدی در جریان نشست فرماندهی کل نیروهای دموکراتیک سوریه با شورای مدنی منطقه دیرالزور و شیوخ عشایر در میدان العمر در حومه دیرالزور بیان شد.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: ما در طول سال ۲۰۲۲ تلاش خواهیم کرد تا بر لزوم مدیریت خود ساکنان منطقه تاکید کنیم.

وی در سطح سیاسی خاطرنشان کرد: هرگونه مذاکره با نظام با حضور ساکنان دیرالزور، رقه و منبج و حضور همه اجزای منطقه با نمایندگانشان خواهد بود.

وی تصریح کرد: مداخله دولت در منطقه تلاشی برای افزایش نفوذ خود در منطقه دیرالزور است.

عبدی با اشاره به اقدامات دمشق در دیرالزور و موضع نیروهای دموکراتیک سوریه در قبال این اقدامات، گفت: «ما اجازه چنین مسائلی را در مناطق خود نمی‌دهیم».

وی گفت: «در حال حاضر هیچ مذاکره و گفتگویی با دولت وجود ندارد. ما مشکلی با عضویت در سیستم عمومی سوریه نداریم، اما یک ویژگی داریم که آن را حفظ ی‌کنیم و آن به رسمیت شناختن اداره خودمختار و پذیرش در نیروهای سوری است.

عبدی درباره تهدیدات داعش گفت: داعش به پایان رسیده است اما به عنوان یک تهدید همچنان وجود دارد و اگر پرونده تهدید او با کشورهای همسایه مقایسه شود، وضعیت ما بهتر است.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: ما با ائتلاف نقشه راهی برای مبارزه با داعش داریم.این امر مستلزم تلاش های هماهنگ شما با نهادهای امنیتی برای موفقیت بودن این عملیات‌‌ها است.

عبدی در سخنان خود به شرایط خدمات رسانی در دیرالزور نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۲۱ کمپین مبارزه و پایان دادن به فساد را در بدنه اداری و تمامی نهادهای اداره خودمختار شمال و شرق سوریه آغاز کردیم و تصمیم ما ادامه این کمپین است.

وی بر لزوم بهبود وضعیت بهداشتی و خدماتی در منطقه به ویژه بهسازی بیمارستان ها و تامین تجهیزات لازم برای کار آنها تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اگرچه ۵۵ درصد نفت را به گازوئیل تبدیل می کنیم، اما همچنان در این موضوع دچار بحران بزرگی هستیم و به همین دلیل هیچ سود مادی از نفت تولید نمی شود، بنابراین تصمیم قاطعی برای جلوگیری از قاچاق آن داریم.

کد خبر 23543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha