تلاش  AKP برای جلب آرای علوی ها پیش از انتخابات/اجازه تأسیس جم خانه داده می شود

سرویس ترکیه - حکومت AKP در تلاش است تا با رسیدگی به خواست های علویان آرای آنها را در انتخابات آتی از آن خود کند.

به گزارش کردپرس، عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که از این پس به درخواست های علویان ترکیه برای ساخت و راه اندازی جم خانه (عبادتگاه های علویان) و تغییر جایگاه آنها به «عبادتگاه» رسیدگی خواهد شد.

به نوشته دیکن، عبدالحمید گل در دیدار با اعضای انجمن تبلیغ و همبستگی فرهنگی حاجی بکتاش ولی در درسیم، گفت: «ما به طور ویژه خواست های قانونی علوی ها را برآورده خواهیم کرد. ما به عنوان وزارت دادگستری ترکیه در حوزه حقوقی به همراه دوستان خود در حوزه قانون گذاری برای برآورده کردن خواست های علوی ها تلاش کرده و می کنیم.»

بر اساس آمار فدراسیون علویان بکتاشی، 20 میلیون علوی در ترکیه و یک میلیون علوی در اروپا زندگی می کنند. بر اساس آمار این سازمان 24 درصد از مردم ترکیه را علویان تشکیل می دهند. آمار برخی دیگر از سازمان ها رقم 15 درصد را نشان می دهد. به طور تخمینی 4 هزار و 800 جم خانه در ترکیه وجود دارد.

به نظر می رسد حزب عدالت و توسعه (AKP) پیش از انتخابات آتی، جایگاه جم خانه ها را به «عبادتگاه» تغییر دهد. پیش از این یک مقام AKP در گفتگو با رویترز از تلاش این حزب برای به دست آوردن آرای علوی های ترکیه در انتخابات آتی خبر داده بود.

کد خبر 23600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha