وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان: کمک آمریکا برای حمایت از منافع در اقلیم و منطقه، دارای اهمیت است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان در دیدار با متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد و هیأت همراهش در اربیل، بر اهمیت هماهنگی با واشنگتن و کمک های آن کشور برای تقویت امنیت و حفظ منافع در اقلیم کردستان و منطقه تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "شورش اسماعیل" با "متیو تولر" سفیر آمریکا در بغداد و هیأت همراهش در دیداری که در اربیل و با حضور "سربست لزگین" قائم مقام وزارت پیشمرگ، "جبار یاور" دبیرکل و شماری از مشاوران و افسران عالیرتبه آن وزارتخانه و همچنین کارشناسان نظامی آمریکایی برگزار شد درباره آخرین تحولات منطقه و سازوکارهای مقابله با داعش در وضعیت کنونی گفتگو کردند.

وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شورش اسماعیل در این دیدار تأکید کرد که ادامه هماهنگی و همکاری ارتش آمریکا با نیروهای پیشمرگ، همان ادامه بین مردم اقلیم کردستان و ملت آمریکاست.

شورش اسماعیل افزود: اقلیم کردستان، به کمک های آمریکا و هماهنگی با واشنگتن اهمیت ویژه ای می دهد و دوستی با واشنگتن باعث افزایش حفظ منافع، امنیت و ثبات در اقلیم کردستان و منطقه خواهد شد.

وزیر پیشمرگ با تأکید بر خطر ظهور مجدد داعش در منطقه تصریح کرد که روند انجام اصلاحات در این وزارتخانه، امری قطعی و مستمر است و این موضوع با وجود موانع فراوانی که بر سر اجرای آن وجود دارد در حال انجام است.

براساس بیانیه وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان، سفیر آمریکا نیز در این دیدار تأکید کرد: کمک های کشورش به نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق اعم از کمک، پشتیبانی و مساعدات با هدف مقابله با تروریست ها و حفظ ثبات منطقه ادامه خواهد یافت.

کد خبر 23742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha