استفاده کردهای سوریه از اعضای خارجی داعش برای کسب مشروعیت بین المللی

سرویس جهان- یوسی تانر، دیپلمات فنلاندی ادعا می کند کردهای سوریه با مطرح کردن استرداد اتباع خارجی عضو داعش، از این مسئله به عنوان ابزاری برای کسب مشروعیت نزد جامعه بین المللی استفاده می کنند.

به گزارش کردپرس، مجله فارن پالسی در بخش ویژه خود به نام «مذاکره کننده»، با یوسی تانر، فرستاده ویژه وزارت خارجه فنلاند و دیپلمات این کشور که از سال 2019 مذاکراتی را با مقامات اداره خودگردان کردی در شمال سوریه انجام داده، مصاحبه کرده است.

آقای تانر در این مصاحبه هدف از مذاکرات به گفته خود بسیار طولانی و پیچیده را تلاش برای بازگردادن دختر و مادری عنوان کرده که تبعه فنلاند بوده از چند سال پیش به اتهام وابستگی به داعش، تحت بازداشت نیروهای کرد سوریه قرار دارند و در یکی از کمپ های تحت کنترل کردها زندگی می کنند.

این دیپلمات فنلاندی ادعا کرده است که مقامات کرد سوریه که با خطر از بین رفتن اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه روبه رو هستند مجبورند از تمام ابزارهای موجود برای کسب مشروعیت سیاسی و بین المللی استفاده کنند.

او مدعی شد حضو هزاران تن از جنگجویان داعشی و خانواده های آنان در کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه ابزار مناسبی برای استفاده سیاسی کردها از این مسئله فراهم کرده است.

تانر می گوید کردها از این افراد و درخواست برای استرداد آنها به عنوان ابزاری برای کسب مشروعیت سیاسی استفاده می کنند.

او در ادامه از مذاکرات طولانی و پیچیده با کردها گفته که علت آن طرح خواسته های مختلف و متفاوت از استرداد، از سوی مقامات کرد سوریه است.

البته آقای تانر می گوید کردهای سوریه حق دارند از این مسئله به عنوان ابزار واهرم استفاده کنند زیرا موجودیت آنها به خطر افتاده و آنها چاره ای جز این کار ندارند.

کد خبر 23856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha