کُردها برای مذاکره با دمشق رویکرد خود را مشخص کنند

سرویس سوریه- وزیر امور خارجه روسیه گفت:آمریکا دیر یا زود از سوریه می‌رود و بهتر است، مجلس دموکراتیک سوریه در مورد رویکرد خود برای گفتگو با دمشق تصمیم بگیرد.

به گزارش کُردپرس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه از شورای دموکراتیک سوریه خواست، رویکرد خود را برای گفتگو با دمشق تعیین کند.

لاوروف که در نشستی حضور داشت، گفت، حضور نظامی آمریکا در سوریه دیر یا زود پایان می‌یابد.

وی افزود:کُردها، به ویژه بازوی سیاسی آنها به نمایندگی از حزب اتحاد دموکراتیک و شورای دموکراتیک سوریه، باید رویکرد خود را تعیین کنند.

لاوروف یادآور شد که کُردها زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد قصد دارد نیروهایش را به طور کامل از سوریه خارج کند، بلافاصله از روسیه درخواست کردند که به آنها کمک کند تا با دولت دمشق گفتگو کنند.

وی افزود: اما علاقه کُردها به این گفتگو پس از چند روز که پنتاگون اعلام کرد سربازانش در سوریه خواهند ماند، از بین رفت.

لاوروف افزود، کُردها باید موضعی اصولی اتخاذ کنند.او بر آمادگی روسیه برای کمک به آنها در این زمینه تاکید کرد، به ویژه اینکه مقامات شمال شرق سوریه از جمله الهام احمد مسئول اجرایی شورای دموکراتیک‌ سوریه هر از گاهی از مسکو دیدار می‌کند.

لاوروف افزود: نیروهای آمریکایی در سوریه کنترل خود را بر میادین نفتی و زمین‌های کشاورزی در شرق فرات تشدید کرده‌اند و به هر طریقی کُردها را تشویق به جدایی‌طلبی کرده‌اند.

لاوروف خاطرنشان کرد که وضعیت در رابطه با مواضع ترکیه نیز بسیار پیچیده است که «یگان‌های مدافع خلق کُرد» متحد با ایالات متحده را یک سازمان تروریستی مرتبط با «پ‌ک‌ک» می‌داند.

وی گفت: روسیه به همکاران ترکیه‌ای خود اطمینان می‌دهد که نمی‌خواهد درگیری‌های منفی با آنکارا ایجاد کند، بلکه به دنبال کمک به اجرای درخواست تضمین حاکمیت سرزمین‌های سوریه است.

کد خبر 23904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha