۱۴۰ هزار دز واکسن کرونا تا کنون در دیواندره تزریق شده است

سرویس کردستان - رئیس مرکز بهداشت شهرستان دیواندره گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا، تا کنون ۱۴۰ هزار دز واکسن در این شهرستان تزریق شده است.

به گزارش کرد پرس، منصور میرزایی اظهار کرد: هم اکنون واکسیناسیون کرونا در سه پایگاه شهری و ۱۰ مرکز روستایی انجام می شود و براساس آخرین آمار حدود ۹۰ درصد جمعیت افراد بالای ۱۸ سال شهرستان دیواندره نوبت اول و ۷۶ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی در مورد تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان شهرستان دیواندره نیز اظهار کرد: تا کنون ۹۲ درصد دانش آموزان جامعه هدف شهرستان، دز اول و ۷۰ درصد هم دز دوم را تزریق کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دیواندره با بیان اینکه دز سوم واکسن کرونا هم به ۱۴ درصد جامعه هدف شهرستان تزریق شده است، از مردم خواست با توجه به شیوع سویه جدید کرونا با نام «امیکرون» هرچه سریعتر دز سوم را تزریق کنند.

میرزایی افزود: افرادی که علائم کرونا دارند با توجه به شیوع سویه امیکرون باید سریع به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند تا با مشکل جدی مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ نفر در بخش اورژانس تنفسی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان بستری هستند، ادامه داد: ضروری است مردم از دورهمی ها و برگزاری مراسم های مختلف دوری کنند تا بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دیواندره یادآور شد: تزریق واکسن برای ۴۳ درصد از مادران باردار ۱۲ هفته به بالا هم با مشاوره پزشک انجام شده است.

میرزایی بیان کرد: اتحادیه تاکسیرانی دیواندره رانندگان تاکسی را موظف کرده است که برچسپ «کیو آر» تزریق واکسن را در داخل خودرو خود نصب کنند تا مردم با خیال راحت از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کد خبر 23925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha