قاضی ارومیه ای برای یک متهم حکم نظام نیمه آزادی صادر کرد

سرویس آذربایجان غربی- قاضی ارومیه ای در حکم جدید خود با بهره گیری از نظام نیمه آزادی، متهم یک پرونده را ملزم به شرکت در دوره های آموزشی – مهارتی مراکز اشتغال و حرفه آموزی کرد.

به گزارش کردپرس، محسن مرادی اوجقاز، قاضی پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس، در حکم جدید خود با بهره گیری از نظام نیمه آزادی متهم یک پرونده را ملزم به شرکت در دوره های آموزشی – مهارتی مراکز اشتغال و حرفه آموزی کرد.

قاضی طی این حکم متهمی را که به جرم نگهداری ٢٠ لیتر مشروبات الکلی محکوم شده بود با احراز شرایط قانونی و با بهره گیری از نظام نیمه آزادی مکلف به شرکت در دوره های آموزشی – مهارتی مراکز اشتغال و حرفه آموزی در کارگاه صنایع چوب و نجاری وابسته به بنیاد تعاون زندانیان به مدت شش ماه محکوم کرد.

بر اساس این حکم، فرد محکوم می بایست در طول روز نسبت به انجام فعالیت مندرج در حکم دادگاه اقدام و سپس خود را به زندان مربوطه یا مراکز تحت نظارت زندان معرفی کند.

گفتنی است؛ طبق ماده ۵۶ قانون مجازات اسلامی منظور از نظام نیمه آزادی شیوه ای از محکومیت و مجازات برای محکوم است که علاوه بر تحمل مجازات حبس فعالیت های آموزشی، حرفه ای، درمانی، حرفه آموزی و نظیر آنها را در خارج از محیط زندان انجام دهد.

اجرای این فعالیت ها برای زندانیان در مراکز نیمه آزادی و زیر نظر آن توسط سازمان زندان ها تاسیس خواهد شد. برای اولین بار قانونگذار در سال ۱۳۹۲ نظام نیمه آزادی را مطرح کرد و به تصویب رساند.

در مراکز نیمه آزادی یک نماینده از سوی قوه قضاییه وجود دارد تا بر اعمال و رفتار زندانی نظارت کامل داشته باشد. پس شاید فرد در ظاهر آزاد باشد ولی با توجه به علاقه و توانایی او در مورد حرفه یا کاری می تواند درخواست انجام کار را در این مرکز به قوه قضاییه داده و سپس در مرکز مذکوره فعالیت خود را همراه با سپری کردن دوران محکومیت انجام دهد.

کد خبر 24031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha