حملات ترکیه به زرگان و کوبانی ظهور مجدد «تروریسم عثمانی» است/دمشق باید به نقض حاکمیت ارضی خود واکنش نشان دهد

سرویس سوریه - صالح مسلم حملات اخیر ترکیه به شمال و شرق سوریه را ظهور مجدد «تروریسم عثمانی» دانست و از دولت دمشق خواست تا در برابر نقض حاکمیت ارضی این کشور از سوی ترکیه بایستد.

به گزارش کردپرس، صالح مسلم عضو شورای رهبری حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در واکنش به حملات اخیر حکومت ترکیه به کوبانی این حملات را ظهور مجدد «تروریسم عثمانی» دانست و از حکومت دمشق خواست تا با کردها برای حفظ حاکمیت ارضی سرزمین واحد سوریه همکاری کند.

مسلم در گفتگو با خبرگزاری هاوار، درباره حملات اخیر ترکیه به کوبانی گفت: «حمله های ترکیه به زرگان، و کوبانی و محاصره شمال و شرق سوریه با بسته شدن درهای آن از سوی اقلیم کردستان، حوادثی جدا از هم نیستند. همه این اتفاقات به منظور محصور کردن کردستان سوریه و تصرف آن رخ داده است. به همین جهت ما باید به شدت مراقب حملات آتی باشیم و خودمان را برای مبارزه بزرگ آماده کنیم.»

او همزمانی حمله های ترکیه به کوبانی و زرگان را با مذاکرات آستانه، عزم حکومت ها برای تصرف کردستان سوریه دانست و گفت: «روسیه و دیگر کشورها می خواهند کردها را در یک گوشه محصور کنند.»

صالح مسلم با انتقاد از مواضع نیروهای «ضامن آتش بس» در منطقه در برابر حملات جاری، گفت: «هیچکس در برابر کشتار غیر نظامیان موضع جدی نمی گیرد. شهروندان غییر نظامی دارند با هواپیماها و سلاح های کشورهای اروپایی کشته می شوند. هیچ کس واکنشی نشان نمی دهد. آنها تنها به فکر منافع خود هستند. بنابراین ما خودمان باید در برابر این حملات آمادگی پیدا کنیم.»

او افزود: «در قطعنامه های ناتو به صراحت آمده است که نباید به غیر نظامیان آسیب زده شود. حملات ترکیه به زرگان و کوبانی خلاف کنوانسیون های ناتو است. حکومت ترکیه جنایت علیه بشریت انجام می دهد و ناتو و بقیه کشورها تنها تماشا می کنند.»

مسلم با بیان این که هدف ترکیه از حمله به منطقه ایجاد ترس در مردم و تخلیه منطقه است، گفت: «حکومت ترکیه به فکر احیای امپراتوری عثمانی است. اردوغان دارد کاری را که عبدالحمید کرد ادامه می دهد. دولت عثمانی هم همین سیاست را به کار بست. هر جایی را که تصرف می کرد می سپرد به دست باندهایش تا آنجا را غارت کنند. امروز هم ما شاهد ظهور مجدد تروریسم عثمانی هستیم. قدرت های بین المللی شاهد همه این اتفاقات هستند اما هیچ واکنشی نشان نمی دهند.»

این عضو شورای رهبری PYD در ادامه با انتقاد از حکومت اقلیم کردستان گفت: «از نظر حکومت ترکیه "بهترین کُرد، کُرد مُرده است". امروز آنها کردها را با کمک جاسوسی کردهای دیگر می کشند. فردا نوبت به کردهای دیگر می رسد که جاسوسی می کردند. نمونه های زیادی از این در تاریخ هست.»

مسلم با انتقاد از عدم واکنش حکومت دمشق گفت: «ترکیه حاکمیت ارضی سوریه را نقض می کند اما حکومت سوریه کاری انجام نمی دهد. می تواند این کار را محکوم کند. با این حال هیچ کدام از حمله های ترکیه علیه شمال و شرق سوریه را محکوم نکرده است. حکومت سوریه فراموش کرده است که این سرزمین یک سرزمین واحد به نام سوریه است. ما باید در کنار هم بنشینیم و هر تصمیمی را که برای حفظ حاکمیت ارضی این کشور لازم است با هم بگیریم. اگر در یک خانه زندگی می کنیم باید با هم علیه حمله به این خانه عمل کنیم.»

او در آخر با بیان رابطه سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و داعش گفت: «زمانی که داعش در منطقه بود متوجه حضور میت نمی شدیم چون میت کار خودش را به داعش سپرده بود. اما اکنون که داعش نیست حضور میت در منطقه پر رنگ است و این سازمان در حال سازمان دهی مجدد داعش در این منطقه است.»

کد خبر 24184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha