ورود آمریکا به مسئله اختلافات اقلیم کردستان و کردهای سوریه بر سر گذرگاه سمالکا

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، گروهی از نیروهای آمریکایی برای رفع اختلافات اقلیم کردستان و اداره خودگردان کردی درشمال سوریه بر سر گذرگاه سمالکا/ فیش خابور به این منطقه رفته است.

به گزارش کردپرس، بر اثر اختلافات میان اقلیم کردستان و اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه بر سر گذرگاه سمالکا، مقامات اقلیم کردستان عبور و مرور از این گذرگاه مرزی را ممنوع کرده اند.

اما سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، از ورود نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه به این مسئله و تلاش آنها برای بازگشایی این گذرگاه مرزی خبر داد.

بر اساس گزارش منابع وابسته به این سازمان در شمال شرق سوریه، چهار خودروی زرهی نیروهای آمریکایی روز دوشنبه وارد شهر مالکیه/دیرک در استان حسکه شده و از آنجا راهی گذرگاه مرزی سمالکا شده اند. قرار است نیروهای آمریکایی با مقامات گذرگاه مرزی سمالکا گفتگو کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه درباره علت بوجود آمدن بحران در گذرگاه مرزی سمالکا نوشت: دولت اقلیم کردستان گروهی موسوم به جوانان انقلابی در شمال شرق سوریه را به درگیری با نیروهای مرزبانی اقلیم کردستان متهم کرده و ادعا کرده است که تعدادی از نیروهای مرزی این منطقه بر اثر حمله این گروه مجروح شده اند. به همین دلیل از 10 روز پیش گذرگاه مرزی سمالکا از سوی اقلیم کردستان مسدود شده است.

کد خبر 24207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha