۲۲ دستگاه ماینر قاچاق در بیجار کشف شد

سرویس کردستان - فرمانده انتظامی شهرستان بیجار از کشف ۲۲ دستگاه ماینر قاچاق از یک دستگاه خودرو سمند در شهرستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ شهریار قربانی گفت: کمبود آب، کاهش جدی ذخایر آب سدها و افزایش ۲۰ درصدی مصرف از جمله دلایلی است که مسئولان برای قطعی‌های مکرر برق در تابستان امسال مطرح می‌کردند اما علت بخشی مهمی از این افزایش مصرف به مراکز استخراج رمز ارزهایی مربوط می‌شود که به طور غیرمجاز فعالیت می کنند.

وی افزود: در این میان معضل استخراج رمز ارزها هم بر بروز این مشکلات دامن زده است به طوری که بر اساس آمار تاکنون ۲۰۰ هزار دستگاه ماینر غیر مجاز در کشور شناسایی شده که برق مصرفی آن‌ها، معادل ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی است.

فرمانده انتظامی بیجار اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بیجار هنگام کنترل خودروهای مشکوک در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی سمند مظنون شدند و آن را متوقف کردند، در بازرسی از خودرو مذکور تعداد ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شد.

سرهنگ قربانی با بیان اینکه طبق نظر کارشناس مربوطه ارزش محموله کشف شده پنج میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا از اولویت های اصلی پلیس است و پلیس با اقتدار کامل در چهارچوب قانون با قانون شکنان در این حوزه برخورد خواهد کرد.

کد خبر 24363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha