روان سازی ترانزیت در پایانه‌ های مرزی با حذف بروکراسی اداری ممکن می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به ضرورت ساماندهی ورودی و خروجی مسیر تردد کامیون ها در پایانه تمرچین گفت: روان سازی ترانزیت در پایانه‌های مرزی جز با حذف بروکراسی اداری میسر نمی شود.

به گزارش کردپرس، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روز گذشته 13 دی ماه، جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از قسمت های مختلف پایانه مرزی تمرچین از جمله بخش‌های ورودی و خروجی و تیرپارک‌ها و شرکت‌های حمل و نقل آغری‌بار و محور طلایی بازدید کرد.

هدایتی در این بازدید بر تسهیل تردد و ورود و خروج کامیون‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است با برنامه‌ریزی‌های لازم و اجرای مصوبات نشست‌های مشترک مسئولان ذینفع و سرمایه‌گذاران شرکت‌های آغری بار و محور طلایی هرچه سریع تر نسبت به ساماندهی ورودی و خروجی مسیر تردد کامیون ها اقدام تا امکان رفت و آمد روان ناوگان باری از این مسیرها فراهم شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: یکی از اهداف مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روان سازی ترانزیت در پایانه‌های مرزی است که این هدف جز با حذف بروکراسی اداری، تسریع در صدور بارنامه، ایجاد جاده‌های امن و مناسب و ساماندهی در عبور و مرور از پایانه‌های مرزی میسر نخواهد شد .

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در بازدید از بازارچه مرزی کیله سردشت ضمن گفتگو با رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا بر توسعه این بازارچه مرزی و فراهم نمودن امکانات اداری و امکانات خدماتی و رفاهی در آن تاکید و اظهار داشت: تسهیل در عبور و مرور و توسعه این بازارچه مرزی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و صادرات کشور و نیز اشتغال و معیشت خواهد داشت.

به گزارش کردپرس، پیشتر نماینده پیرانشهر و سردشت در واکنش به واگذاری تیر پارک مرز کیله سردشت به کارکنان بازنشسته استانداری، ضمن اخطار به مسئولین استان گفته بود: خواستار لغو این مصوبه و واگذاری این امتیاز به عموم شهروندان سردشت هستم تا بار دیگر تجربه تلخ حضور ناعادلانه‌ی شرکت های مرز تمرچین پیرانشهر در سردشت تکرار نشود.

حسین پور همچنین اعلام کرده بود؛ موضوع مرز پیرانشهر هم در آینده با توکل بر خدا و پشتیبانی مردم و مسئولین دلسوز در راستای وظایف نظارتی نمایندگان مجلس به جدی پیگیری خواهد شد.

کد خبر 2440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha