اکرم امام اوغلو شهردار استانبول باید برکنار شود

سرویس ترکیه - در پی طرح اتهامات تروریستی از سوی وزارت کشور ترکیه، رهبر حزب ملی گرای ترکیه گفت شهردار استانبول باید برکنار شود.

به گزارش کردپرس، پس از آن که وزارت کشور ترکیه شهرداری استانبول را به فعالیت های تروریستی متهم کرد، دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) گفت اکرم امام اوغلو شهردار کلان شهر استانبول باید برکنار شود و شهردار جدیدی برای این هر انتخاب گردد.

باغچه لی در یک مصاحبۀ تلویزیونی گفت اگر اما اوغلو گناهکار شناخته شود «حتماً باید برکنار شده و شورای شهر یک شهردار جدید انتخاب کند»، بزرگ ترین شهر ترکیه «نباید در اختیار یک گروه تروریستی باشد.»

اظهارات باغچه لی واکنش به طرح اتهام استخدام ده ها هزار تن از افراد «مرتبط با تروریسم» بود که وزارت کشور ترکیه ادعا کرده است توسط امام اوغلو صورت گرفته است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و پس از او سلیمان سویلو وزیر کشور، امام اوغلو را متهم کرده اند که 45 هزار مظنون به فعالیت های تروریستی را در شهرداری استانبول به کار گمارده است.

احزاب اپوزیسیون معتقدند این اتهامات هیچ پایه و اساسی ندارد و طرح آنها تنها با هدف فشار بر اپوزیسیون و تخریب حزب جمهوری خواه خلق (CHP) صورت می گیرد.

گروهی دیگر نیز بر این باورند که اردوغان با این کار می خواهد رقیب احتمالی آیندۀ خود را از میدان به در کند. روسن چاکر روزنامه نگار در این باره نوشت «اردوغان رقیب و جانشین خود را انتخاب کرد: اکرم امام اوغلو.» اوزر سنجر رئیس شرکت نظر سنجی متروپول نیز در واکنش به توئیت چاکر نوشت: «تاریخ تکرار می شود. تصمیمی را که اپوزیسیون باید می گرفت، اردوغان گرفت.» منظور وی از این تصمیم انتخاب امام اوغلو به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری بعدی بود.

کد خبر 24423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha