8000 حلقه چاه آب غیرمجاز در کردستان وجود دارد

سرویس کردستان - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده، در حال حاضر 8 هزار حلقه چاه غیرمجاز آب در مناطق مختلف استان وجود دارد.

به گزارش کرد پرس، عرفان مومن پور تعداد چاه‌های مجاز در استان را ۱۴ هزار حلقه اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در نقاط مختلف استان مسدود شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در بعضی از محدوده‌های مطالعاتی استان به تناسب وضعیت آبخوان و یا منابع آبی مجوز حفر چاه در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی صادر می‌ شود اما در شرق استان در مناطق ممنوعه مجوزی داده نمی‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای کردستان ادامه داد: مردم از طریق تماس تلفنی با شماره تماس ادارات منابع آب شهرستان‌ها یا شماره شرکت و مراجعه حضوری، حفر چاه غیرمجاز را گزارش دهند.

مومن پور با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های مجاز به منظور ممانعت از برداشت اضافه آب انجام می‌شود، بیان کرد: اولویت نصب کنتورهای هوشمند حجمی در استان تا پایان برنامه ششم توسعه، بر روی چاه‌های کشاورزی دارای دبی 3 لیتر بر ثانیه تعیین شده است.

کد خبر 24522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha