کردستان میزبان ۲ شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس است

سرویس کردستان - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت زهرای صدیقه (س) پیکر پاک ۲ شهید دوران دفاع مقدس در کردستان تشییع و به خاک سپرده می شود.

به گزارش کرد پرس، سردار ذبیح الله مالکی با بیان اینکه از ۲ سال قبل پیگیری میزبانی از شهید گمنام در این مرکز بودیم، گفت: این توفیق نصیبمان شد تا یکی از فرزندان سلحشور و گمنام کشورمان همزمان با سالروز شهادت بانوی بی نشان بقیع در این مرکز آرام گیرد.

وی اظهار کرد: امروز شهدا از ما خدمت صادقانه به مردم و حرکت در مسیر ولایت فقیه را مطالبه می‌کنند و به تعبیر سردار شهید حاج حاج قاسم سلیمانی رمز عاقبت بخیری همه ما در گرو حرکت در مسیر ولایت است، راهی که شهدا با خون خود آن را طی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه ۲۱ استان کشور همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا میزبان ۲۵۰ شهید گمنام خواهد بود، افزود: یکی از این شهدا در محوطه صدا و سیمای مرکز کردستان خاکسپاری می شود.

سردار مالکی ادامه داد: همزمان مراسم تشییع پیکر شهید توفیق احمدی از شهدای تازه تفحص شده استان نیز در سقز برگزار و در گلزار شهدای این شهر تدفین می شود.

وی با بیان اینکه در مجموع با این پیکر شهید، یادمان ۳۹ شهید گمنام در استان قرار دارد، یادآور شد:‌ امیدواریم بتوانیم از برکات معنوی این شهدا که جان خود را فدای کشور و انقلاب کردند، بهره‌مند شویم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان با اشاره به نقش شهدا در ایجاد وحدت و امنیت امروز ایران اسلامی، بیان کرد: دشمنان امروز همان دشمنان هشت سال دفاع مقدس هستند و یاس و نا امیدی آنها مرهون خون شهدا است.

گفتنی است شهید توفیق احمدی اهل شهرستان سقز بود که سال ۱۳۶۳ به شهادت رسید و پیکر وی سال گذشته تفحص شد و مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدا در فرودگاه سنندج و شب وداع با آنان چهارشنبه شب در حسینیه سنندج برگزار می شود.

کد خبر 24602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha