اردوی درمانی، فرهنگی و جهادی قرارگاه الکفیل در قروه دایر شد

سرویس کردستان- اردوی درمانی، فرهنگی و جهادی قرارگاه الکفیل برای نخستین بار در کردستان در شهرستان قروه با هدف خدمت رسانی به نیازمندان به مدت سه روز دایر شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، برای نخستین بار در استان کردستان قرارگاه الکفیل اقدام به برگزاری اردوی درمانی، فرهنگی و جهادی با هدف خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه به همت مجموعه فرهنگی و مذهبی علمدار در کردستان کرد.

مسئول این قرارگاه در همین زمینه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های این اردو در بخش های درمانی، آموزشی و فرهنگی است، عنوان کرد: در حوزه درمانی به دلیل اینکه بخش عمده ای از دغدغه مردم در زمینه دندانپزشکی به دلیل نداشتن پوشش بیمه ای و بالا بودن هزینه های دنداپزشکی، بیشتر برنامه های درمانی در این خصوص خواهد بود

.

به گفته حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی یک تیم 50 نفره از دندانپزشکان تهران و کرمانشاه برای خدمات درمانی شامل جراحی، کشیدن، ترمیم و پر کردن، عصب کشی و جرم گیری و... با بهترین مرتیال موجود در بازار جهانی در این شهرستان حضور یافته اند.

او همچنین از ارائه خدمات چشم پزشکی و تقدیم 500 تا هزار فریم رایگان به مددجویان و نیازمندان خبر داد و به ویزیت توسط پزشک عمومی و درمان های تخصصی توسط متخصصین اطفال و گوارش و عفونی و طب سنتی اشاره کرد.

عبدالملکی از برگزاری کلاس های آموزشی در این اردوی سه روزه گفت و تصریح کرد: یک اتفاق خوب که در این اردو افتاده مربوط به برگزاری کلاس های آموزش جامع اصلاح الگوی زندگی بر مبنای طب ایرانی، اسلامی و سنتی است.

مطابق سخنان او این کلاس ها در دوره های سه ساعته برای مبلغین و طلاب و متولیان امور بهداشتی و عموم جامعه و مددجویان برگزار می شود.

این پزشک جهادی در ادامه به ارائه خدمات حقوقی و قضایی هم اشاره داشت و عنوان کرد: در این اردو از وکلای بسیجی دعوت شده تا برای مددجویانی که توان پرداخت هزینه های دادرسی و لایجه نویسی را ندارند خدمات ارائه دهند و حتی در دادگاه ها هم در صورت نیاز به صورت رایگان حضور پیدا کنند.

ارائه مشاوره های تغذیه، خانواده و ترک اعتیاد از دیگر خدماتی است که به گفته حجت الاسلام عبدالملکی در این اردو به نیازمندان ارائه می شوند.

او سپس با اشاره به مجموعه فعالیت های قرارگاه جهادی الکفیل، یادآور شد: قریب به 16 سال است که قرارگاه جهادی الکفیل در قالب مرکز نیکوکاری و گروه جهادی الکفیل به مردم در اکثر استان هایی که ضریب محرومیت بالایی دارند خدمت رسانی می کند.

مسئول قرارگاه جهادی الکفیل از زمان برگزاری این اردو به مدت سه روز از تاریخ پانزدهم تا هفدهم دی ماه از ساعت 8 صبح تا زمانی که مراجعه کننده باشد در سالن 9 دی سپاه قروه، خبر داد.

براساس سخنان حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی گروه جهادی الکفیل اواخر هر هفته خدمات درمانی در مناطق محروم را دارند و برای این کار محرومیت مناطق ضریب سنجی و باتوجه به میزان محرومیت برنامه اردوی درمانی صورت می گیرد.

جهادگران در این اردوی درمانی، فرهنگی و جهادی بدون کمک دولت و با مشارکت نیروهای مردمی به ارائه خدمت برای نیازمندان در مناطق محروم می پردازند./

کد خبر 24755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha