پیست اسکی در منطقه بدر و پریشان قروه  احداث می شود

سرویس کردستان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: از طرح‌های با محوریت گردشگری در راستای توسعه پایدار کردستان حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، شهرام ملکی ظهر امروز در جلسه بررسی احداث پیست اسکی منطقه نمونه گردشگری بدر و پریشان شهرستان قروه در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در سنندج، اظهار کرد: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در این منطقه می‌تواند ظرفیت‌های توسعه همه جانبه از جمله رشد و شکوفایی اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی افزود: احداث این پیست اسکی با کسب نظر دستگاه‌های اجرایی متولی به دلیل واقع شدن در منطقه نمونه گردشگردی بدر و پریشان می‌تواند موجب جذب گردشگر و علاقمندان به طبیعت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه با اشاره به لزوم رعایت مباحث زیست محیطی در زمینه احداث پیست اسکی منطقه نمونه گردشگری بدر و پریشان خاطرنشان کرد: احداث این پیست باید با رعایت تمام جوانب و مقررات مربوطه نظیر مباحث محیط زیستی صورت گرفته و تلاش شود تا از جاذبه‌های طبیعی و گونه‌های حیات‌وحش این منطقه محافظت شود.

ملکی همچنین خواستار مشارکت فعال مردم در حفظ محیط زیست در استان شد و تصریح کرد: باید مردم را در حفاظت از محیط زیست و منابع خدادادی مشارکت داده تا به اهداف مورد نظر در حفاظت از این منابع دست پیدا کنیم.

وی اذعان داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان در این راستا از طریق مشاور ذیصلاح با رویکرد رعایت اصول زیست محیطی و اخذ نظر سازمان محیط زیست امکان سنجی اجرای پیست اسکی در این منطقه را بررسی و نتایج را به استانداری اعلام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان از دستگاه‌های اجرایی متولی استان خواست تا همکاری لازم را برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در اجرای طرح‌های گردشگری و تفریحی با مشارکت بخش خصوصی رابه عمل آورند.

کد خبر 2485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha