ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی حق مردم  کردستان است

سرویس کردستان - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مردم کردستان در طول دوران انقلاب و بعد از آن در دوران جنگ تحمیلی خسارت های بسیاری را متحمل شدند و امروز ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی حق این مردم انقلابی است.

به گزارش کرد پرس، بهرام دارایی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به حضور مردم کردستان در جبهه های جنگ، در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان این استان دچار عقب افتادگی هایی شد که امروز نیاز است برای رسیدن به شاخص های کشوری تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: مقایسه امکانات و زیرساخت های بهداشتی و درمانی امروز نسبت به گذشته کار اشتباهی است اما با این وجود در حال حاضر کردستان دارای وضعیت مطلوبی از نظر شاخص های درمانی و بهداشتی است و باید به دنبال بهبود این وضعیت باشیم.

استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم هر مدیری که بر مسند دستگاه های اجرایی کردستان منصوب می شود بتواند در راه توسعه کردستان سهیم باشد.

اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: سعی داریم در انتصابات جدید از نیروهای انقلابی، متعهد و متخصص در حوزه های مختلف بهره بگیریم و امروز خوشحالیم که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان این اتفاق افتاده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: از روز اولی که این پست را قبول کردم، تنها یک دغدغه داشتم و آنهم این بود که وقتی که می روم با کارهایی که می کنم، دعای خیر دنبالم باشد و امروز به این خواسته خود رسیده ام.

فرزین رضاعی یادآور شد: خوشحالم امروز که می روم شخصی شایسته تر از خودم این پست را قبول کرده و اینگونه می توانم با خیال آسوده به شغل اصلی خود که آموزش است، بپردازم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم گفت: آنچه که مسئولیت را در این حوزه حساس می کند، بحث ارتقای سلامت جامعه و مردم است که باید به دنبال این باشیم که عدالت را در راستای شاخص های بهداشتی در کردستان ایجاد کنیم.

فریدون عبدالملکی افزود: رضایت مندی در میان خدمت گیرندگان و خدمت دهندگان یک مدیریت مناسب می خواهد چرا که موفقیت در آن منجر به ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی می شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه کردستان در حال حاضر روند توسعه ای دارد و امیدواریم بتوانیم در دورترین نقاط استان همچنان خدمات بهداشتی و درمانی را برای ارتقای بیش از پیش شاخص ها ارائه کنیم.

گفتنی است طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فریدون عبدالملکی به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کردستان منصوب شد.

کد خبر 24910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha