حکومت در کشتار و سوزاندن 11 شهروند اهل شرناخ دست داشت

سرویس ترکیه - مادرانش شنبه در هفته 876 م به پرونده کشته شدن 11 شهروند بازداشت شده در شرناخ در سال 1996 پرداختند. 

به گزارش کردپرس، با وجود همه ممانعت ها و ممنوعیت ها مادران شنبه این هفته نیز با صدور بیانیه ای اعلام کردند که تا برقراری عدالت دست از مبارزه بر نخواهند نداشت. آنها این هفته به پرونده کشتار و سوزانده شدن 11 شهروند اهل شرناخ در سال 1996 پرداختند.

به نوشته جمهوریت، مادران شنبه در 876 مین تجمع دادخواهانه خود، با صدور بیانیه ای به ممنوعیت تجمع شان در میدان گالاتاسرای اعتراض کردند. آنها در این بیانیه اعلام کردند که با وجود گذشت 177 هفته از ممنوعیت برگزاری تجمع مادران شنبه در میدان گالاتاسرای استانبول، آنها هرگز از مکان همیشگی دیدارهای خود دست نخواهند کشید.

مادران شنبه بر طبق روال هر هفته خود که به یکی از پرونده های کشتار و آدم ربایی فرزندان خود از سوی حکومت می پردازند، در هفته 876 م به پرونده کشتار 11 بازداشتی اهل شرناخ در 15 ژانویه 1996 پرداختند. در این حادثه شهروندان کرد اهل شرناخ که بازداشت شده بودند، در منطقه گوچلو قوناخ در مینی بوسی که حامل آنها بود، با شلیک گلوله به قتل رسیدند و پس از آن به آتش کشیده شدند.

در این بیانه به سخنان عدنان اکمن یکی از وزرای کابینه وقت اشاره شد که درباره این حادثه گفته بود: «پس از تحقیقات درباره عاملان این کشتار به دست داشتن حکومت در آن پی بردیم. ما نتوانستیم اعلام کنیم که فرماندهی اطلاعات و مبارزه با ترور ژاندارمری (JİTEM) این کشتار را انجام داده است.»

مادران شنبه در آخر از حکومت ترکیه خواستند تا در چارچوب قوانین حقوقی بین المللی رفتار کند.

کد خبر 24928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha