استراتژی آمریکا در قبال کُردستان سوریه روشن نیست

سرویس سوریه-نایب رییس حرکت آزاد کُردستانی(ŞAK) در سوریه، گفت:خروج بی برنامه آمریکا از منطقه، موجب بی‌ثباتی در منطقه و کُردستان سوریه می‌شود.

دکتر طارق خیرکی نایب رییس حرکت آزاد کُردستانی(Şepêla azadî kurdistan) در سوریه در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به تعلل آمریکا در میانجیگری میان جریان‌های کُرد در سوریه، اظهار کرد:تا این لحظه استراتژی ایالات متحده در خصوص خاورمیانه و کُردستان سوریه روشن نیست.
وی ادامه داد:ما فکر می‌کنیم خروج بی برنامه آمریکا از منطقه و کُردستان سوریه، موجب بی‌ثباتی در منطقه و کُردستان سوریه می‌شود.
وی افزود:ما امیدواریم که منافع آمریکا با منافع کُردها در سوریه حفظ شود و این مسئله بسیار مهمی برای ایجاد ثبات در این منطقه است.
نایب رییس حرکت آزاد کُردستانی(ŞAK) در سوریه با اشاره به علت توقف مذاکرات میان جریان‌های کُرد در سوریه، تصریح کرد:حزب اتحاد دموکراتیک‌ به عنوان جریان‌صاحب قدرت در کُردستان سوریه، به شیوه‌ عملی اعتقادی به اتحاد و مذاکره ندارد و هر بار را بهانه‌ای کارشکنی می‌کند.
وی افزود:این‌ حزب از کودکان خردسال برای امور نظامی استفاده می‌کند و اعتقادی به سیستم تعلیم و تربیت به زبان کُردی ندارد.ما امیدواریم دست از اقدامات خود بردارند و نسبت به وضعیت مردم‌ مسئولانه برخورد کنند.
کد خبر 24943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha