آخرین جزئیات از  اولین نشست مجلس جدید  عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - به دنبال به وجود آمدن تنش در اولین نشست مجلس جدید عراق، "محمود المشهدانی" رئیس سنی مجلس به بیمارستان منتقل شد. گفته می شود وی توسط نمایندگان یکی از فراکسیون ها مورد ضرب و شتم واقع شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، اولین نشست مجلس پنجم عراق در حالی برگزار شد که "اسعد العیدانی" استاندار بصره که در انتخابات پارلمانی اخیر به مجلس راه یافته است از عضویت در آن استعفا داد.

همچنین نمایندگان جبهه ترکمانی و نمایندگان مسیحی به ائتلاف چارچوب هماهنگی نمایندگان شیعه پیوستند.

پس از آن نمایندگان قسم نمایندگی یاد کردند. سوگندنامه نمایندگان کرد، به زبان کردی بود.

پس از آن چارچوب هماهنگی سندی مبنی بر معرفی خودش به عنوان بزرگترین فراکسیون مجلس عراق به رئیس مجلس ارائه کرد که باساس آن 88 عضو دارد.

شبکه العهد با اعلام عدد فوق، تأکید کرد شمار نمایندگان فراکسیون جریان صدر 76 نماینده است.

رئیس سنی مجلس از مشاور حقوقی اش خواست نظر خود را در این باره اعلام نماید. پس از آن تنش بین نمایندگان به وجود آمد و نمایندگان عضو چارچوب هماهنگی با خروج از مجلس باعث شکسته شدن حد نصاب جلسه شدند.

پس از آن، رئیس مجلس توقف جلسه را اعلام کرد و به دنبال اعلام فراکسیون چارچوب هماهنگی به عنوان بزرگترین فراکسیون مجلس، نمایندگان جریان صدر اقدام به ایجاد هرج و مرج در مجلس کردند و بر اثر تنش مذکور، وضعیت سلامتی محمود المشهدانی رئیس سنی مجلس دچار مشکل شد و وی از جلسه خارج گردید.

شبکه العهد گزارش داد نمایندگان یکی از فراکسیون ها به محمود مشهدانی رئیس سنی مجلس حمله کرده اند. یک منبع عراقی دیگر نیز اعلام کرد یکی از نمایندگان جریان صدر با عصا بر سر المشهدانی کوبیده است. پس از آن، المشهدانی به بیمارستان ابن سینا در منطقه سبز بغداد منتقل شد.

پس از آن بنا به اصرار نمایندگان جریان صدر، "عامر الفایز" و "خالد الدراجی" به عنوان جانشینان سنی المشهدانی معرفی شدند اما ابتدا هر دو آنها از نشستن بر روی کرسی ریاست سنی مجلس عذرخواهی کردند تا اینکه با اصرار نمایندگان و رأی آنها "خالد الدراجی" این مسئولیت را برعهده گرفت تا اولین جلسه پارلمان عراق ادامه یابد.

کد خبر 24995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha