دولت آمریکا منطقه خودگردان را به رسمیت بشناسد

سرویس سوریه-رییس کمیته بین‌المللی آزادی مذهبی آمریکا گفت: ما از دولت آمریکا خواستیم که ترکیه را برای عقب نشینی از شمال شرق سوریه تحت فشار بگذارد.

به گزارش کُردپرس، نادین ماینزا، رئیس کمیته بین‌المللی آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا، روز یکشنبه گفت که ما از دولت آمریکا خواسته‌ایم که ترکیه را برای خروج از شمال شرق سوریه تحت فشار بگذارد.

وی افزود: ما امیدواریم که این عقب نشینی شامل بازگرداندن همه چیزهایی باشد که «در مناطق تحت اشغال ترکیه» گرفته و غارت شده است.

در این کنفرانس مطبوعاتی که در ساختمان روابط خارجی اداره خودمختار برگزار شد که "ماینزا" رئیس کمیته آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا

و عبدالکریم عمر، رئیس مشترک اداره روابط خارجی در اداره خودمختار شمال و شرق سوریه حضور داشتند.

ماینزا اظهار داشت: ساعاتی پس از ورودم، از خبر بمباران کوبانی توسط ترکیه که در آن یک غیرنظامی جانباخته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند، متاسف شدم و از اینکه این کودک چهار ساله پای خود را از دست داد، بسیار ناراحتم.

وی گفت: در گزارش تهیه شده توسط کمیته ما اشاره کردیم که ترکیه در مناطق تحت اشغال خود، جنایات هولناکی علیه اقلیت های قومی و مذهبی، مسیحیان، ایزدی ها، کُردها و به ویژه زنان مرتکب می شود.

وی افزود: ما می دانیم که هدف ترکیه از این حملات بی ثبات کردن و تصرف سرزمین های بیشتر است و معتقدیم که مهم است که ایالات متحده و جامعه بین المللی به طور کلی بر ترکیه برای توقف این اقدامات فشار بیاورند.

ماینزا خاطرنشان کرد، در گزارش سالانه خود که تهیه کرده ایم، توصیه های زیادی برای حمایت از دولت خودمختار به ایالات متحده ارائه کرده ایم که یکی از آنها حمایت سیاسی از اداره خودمختار است.

وی تصریح کرد: ما توصیه کردیم که ایالات متحده از نظر سیاسی اداره خودمختار را به عنوان یک دولت محلی منطقه ای که رهبری این منطقه را بر عهده دارد به رسمیت بشناسد و توصیه کردیم که تحریم ها علیه شمال و شرق سوریه لغو شود.

عبدالکریم عمر، رئیس مشترک وزارت روابط خارجی، گفت: ما در مورد چندین موضوع به ویژه در مورد تخلفات ترکیه در بی‌ثبات نمودن منطقه که زمینه را برای بازگشت داعش فراهم می‌کند و همچنین تأثیر بستن گذرگاه‌ها بر اقتصاد گفت‌وگو کردیم.

کد خبر 25040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha