بی عدالتی و سیاست گرسنگی دادن مردم، ساختار اقلیم کردستان را منحل می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده اتحادیه میهنی در مجلس عراق تاکید کرد که بی عدالتی موجود در اقلیم کردستان و سیاست گرسنگی دادن مردم موجب از هم پاشیدگی و انحلال ساختار اقلیم می شود.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، بختیار شاویس با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک، اعلام کرد هشدارهایی که از سوی برخی افراد و جریان ها درباره خطر از هم پاشیدگی و انحلال ساختار سیاسی و قانونی اقلیم کردستان توسط بغداد داده می شود با هدف پنهان ساختن شکست احزاب حاکم در اداره اقلیم و پرداخت حقوق ماهانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم است.

نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق تاکید کد که اقلیم کردستان ساختار رسمی تائید شده در قانون اساسی عراق است و اگر قانون اساسی و حکومت کنونی عراق منحل شود، در آن صورت ساختار اقلیم کردستان نیز منحل شده و به شرایط قبل از سال 2003 میلادی باز می گردد.

وی خاطر نشان ساخت که جامعه جهانی و در راس آن آمریکا مخالف انحلال ساختار اقلیم بوده و بر حل اختلافات میان اربیل و بغداد تاکید می کنند.

همچنین هشدار داد که خطر اصلی علیه ساختار اقلیم کردستان سیاست گرسنگی دادن و استثمار مردم و بی عدالتی موجود در اقلیم است که موجب منحل شدن ساختار آن می شود.

کد خبر 2506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha