واژگونی ۱۷ تانکر مواد سوختی در جاده های کردستان  طی سال جاری

سرویس کردستان - مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تانکرهای حامل موادسوختی یکی از آسیب های جدی است که منابع آب و خاک استان را تهدید می کند و در نیمه نخست سال جاری ۱۷ مورد واژگونی تانکرهای مواد سوختی در استان ثبت شده است.

به گزارش کرد پرس، فریبا رضایی در جلسه پدافند زیستی استان کردستان، گفت: واژگون شدن تانکرهای حامل مواد سوختی از یک طرف باعث بروز حوادثی نظیر انفجار و آسیب رساندن در مسیر ارتباطی می شود و از طرف دیگر آلودگی های محیط زیستی جبران ناپذیری ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختنی و شیمیایی از دیرباز در جاده های استان کردستان به ویژه مسیرهای مهم و مورد استفاده وسایل ترانزیتی مانند سقز – سنندج، مریوان - سنندج و سنندج – کامیاران به کرمانشاه به یک سریال دنباله دار تبدیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: این گونه حوادث که در مسیرهای ارتباطی و مواصلاتی رخ می دهند، موجب حوادث ناگوار جانی، آتش سوزی و آلودگی های زیست محیطی خطرناکی می شوند که نشان از استاندارد نبودن جاده ها، پرخطر بودن واریانت های ترانزیتی و عدم حذف کانون های پرحادثه استان در طول زمان است.

کد خبر 25084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha