۱۲۲ هزار راس دام علیه تب برفکی در کردستان واکسینه شد

سرویس کردستان – مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: از زمان آغاز مایه‌کوبی ضربتی تب برفکی، بیش از ۱۱۸ هزار راس دام سبک و 4 هزار دام سنگین در استان علیه این بیماری واکسینه شده است.

به گزارش کرد پرس، مجتبی ورمقانی گفت: در اجرای مرحله عملیات واکسیناسیون طرح ضربتی علیه بیماری تب برفکی که از ۶ دی ماه سال جاری آغاز شده ۱۱۸ هزار و ۱۲۰ راس دام سبک و 4 هزار و ۳۱۲ راس دام سنگین تاکنون در استان علیه این بیماری مایه کوبی شده است.

وی افزود: این تعداد دام در مراجعه به ۱۲۳ واحد اپیدیمیولوژیک در واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی، مناطق پر خطر و مرزی علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه این طرح در مناطقی در دست انجام است که از لحاظ شیوع بیماری پرخطر بوده و دام های آن نیز واکسینه نشده است، اظهار کرد: این طرح تا پایان دی با همکاری تیم های بخش دولتی ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از ۳۰۰ هزار راس دام علیه این بیماری واکسینه شود.

ورمقانی با تاکید بر اینکه این طرح گام مهمی برای کمک به اقتصاد و معیشت روستاییان بوده و رضایت آنها را در پی داشته است، ادامه داد: واکسن های مورد استفاده در این طرح از سوی موسسه رازی اهدا شده و طرح نیز به صورت کاملا رایگان اجرایی می شود.

وی یادآور شد: اجرای این طرح دارای اهمیت بالایی است چرا که در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبارات، انجام واکسیناسیون علیه این بیماری در سراسر کشور از حالت رایگان خارج و بهادار شده است اما در کردستان با پیگیری های مستمر و حمایت مسئولان استان و سازمان دامپزشکی کشور، اجرای این طرح به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 25163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha