رونمایی برف از ضعف شهرداری قروه/ شهردار: بزرگی ماشین آلات مانع است!

سرویس کردستان- قروه در حالی با بارش اندکی برف گرفتار لغزندگی و یخ زدگی معابر و خیابان ها شده که شهردار مانع اصلی برای خدمت رسانی به تمام نقاط شهر را بزرگی ماشین آلات می داند!

به گزارش خبرنگار کردپرس، هر سال در فصل بارندگی اعم از باران و برف یک واماندگی در قروه تکرار می شود. واماندگی برف روبی به موقع و گسترده؛ واماندگی نبود تاکسی و سرویس دهی حمل و نقل درون شهری؛ واماندگی توجیه شهردار و بهانه ای بنام کمبود امکانات.

تمامی این موارد در حالی است که هر سال تکرار می شوند و هر سال هم در وعده متولیان مدیریت شهری می درخشند و هرگز هم جامه عمل نمی پوشند. اینجا باید برگشتی زد به سخنان شهردار در نشست با شورای شهر زمان انتخاب شهردار که وعده حتمی تغییر و رفع مشکلات و افزایش بودجه شهرداری را داده بود! گرچه در همان زمان سرپرستی کارهایی را خلاف قانون انجام داد، اما سؤال اینجاست آیا این وعده ها تحقق یافتند؟ یا تحقق می یابند؟

شهرداری دیر اقدام می کند...

هر سال چه در زمان بارش باران و چه برف تمامی خیابان ها و کوچه های قروه سرریز از آب و برف می شوند. آب های سطحی که هنوز مدیریت شهری هیچ برنامه ای برای مهار آن ها ندارد و برفی که از بس به موقع نمک پاشی و برف روبی نمی شود یخ می زند و باعث آسیب دیدگی شهروندان می شود.

در واقع زمان بارش برف وقتی شهرداری وضعیت را می بیند باید بلافاصله اقدام به برف روبی و پاکسازی معابر و کوچه ها و خیابان ها کند تا دیگر برف جمع نشود و یخ نبندد این در حالی است که شهرداری دقیق می گذارد برف که یخ بست سپس اقدام به برف روبی می کند.

اقدامی که گرچه عوامل شهرداری با افتخار از آن نام می برند اما شهروندان هرگز این دیر به موقع کار کردن را نه تنها افتخار نمی دانند بلکه ضعف عملکردی هم به شمار می آورند.

بزرگی ماشین آلات مقصر است؟!

در این دو روز اخیر پس از اتمام بارش برف هنوز عوامل شهرداری نتوانسته اند بسیاری از نقاط شهر را از برف پاکسازی کنند. به گفته شهروندان شهرداری فقط خیابان هایی که در معرض دید مسئولان شهرستان است همانند خیابان فرمانداری یا خیابان شریعتی را برف روبی می کنند و مابقی را اصلاً کاری ندارند.

جدای از این معابر و کوچه ها هم به هیچ وجه برف روبی نمی شوند و جالب اینجاست که شهردار در برابر اعتراضات نسبت به این مسئله عنوان کرده که «بزرگی ماشین آلات برف روبی، وجود سیم و کابل های برق و... مانع ارائه خدمات به داخل معابر و کوچه ها می شود!»

این عجیب ترین دلیل برای توجیه کمکاری است که در این سال ها توسط یک شهردار عنوان می شود! شهرداری که نمی داند چطور باید برف روبی در کوچه و معابر را سازماندهی کند و تنها بزرگی ماشین آلات و یا وجود سیم و کابل برق را مانع می داند چگونه می تواند مسایل شهری را مدیریت کند؟!

در این بین آیا مقصر این مسئله مردم هستند یا شهرداری و شورای شهر که نتوانسته اند امکانات لازم را مهیا کنند؟ آیا بهتر نبود در این مدت؛ شخص شهردار در زمان سرپرستی و شورای شهر به جای برنامه ریزی برای رفتن به سفر و یا گرفتن وام و یا تلاش برای به کرسی نشاندن یکسری سخنان کلیشه محور، امکانات موردنیاز شهرداری را تأمین می کردند تا دیگر شهردار مجبور نباشد ضعف مدیریت و بی تفاوتی خود را چنین نادرست توجیه کند؟!

محو شدن تاکسی در روزهای برفی و بارانی...

یکی دیگر از مشکلاتی که شهروندان قروه ای با آن بسیار درگیرند مربوط می شود به سرویس دهی حمل و نقل عمومی به طوری که در روزهای برفی و بارانی درست در اوج بارش ها و سرما به طور همزمان تمامی تاکسی های عمومی شهر محو می شوند! گویا هماهنگ شده با هم می روند و علت این کار هم بسیار نامعلوم است و کسی هم پیگیری نمی کند! از آن طرف هم تاکسی هایی که هستند به شرط دربستی و یا کرایه چندین برابر مسافر سوار می کنند! یعنی دقیق خلاف قانون عمل کردن و پول ناحق از مردم گرفتن! درست مثل همان جریان کرایه های اضافی که می گیرند و هنوز که هنوز است نه شهردار توان جلوگیری از این کار خلاف قانون را دارد و نه شورای شهر که رئیس آن مدعی قانونمندی هم هست!

در این میان فرماندار شهرستان و دیگر متولیان امر هم گویا بود و نبود تاکسی چندان مهم نیست چون که خودشان با رانندگان شخصی و ماشین های آنچنانی رفت و آمد دارند و دغدغه مردمی که از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می کنند را ندارند!

مدیریت شهری توان مدیریت ندارند...

باتوجه به تمامی مسایل پیش آمده در مدت اخیر به نظر می رسد مجموعه مدیریت شهری قروه آن طور که باید توان مدیریت ندارند و هم نمی توانند و هم نمی خواهند مشکلات موجود در شهر را رفع نمایند، نه شهردار قادر هست حرف های خود را به کرسی عمل بنشاند و نه اعضای شورای شهر توانایی عمل به وعده های انتخاباتی خود را دارند.

باید دانست این روال کاری مجموعه مدیریت شهری تنها به ضرر شهروندان خواهد بود و از آن طرف علیرغم نارضایتی شهروندان، مدیریت شهری رزومه پر و پیمانی را برای خود می نویسند و به عنوان عملکرد کاری نشان می دهند غافل از اینکه این مردم هستند که به جای پیگیری قانونی که حقشان هم هست تنها می سوزند و می سازند.../

* گزارش و عکس: زیبا امیدی فر

کد خبر 25719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha