مرگ 15 کودک بر اثر سرما در اردوگاه های آوارگان سوری/ترکیه انکار می کند

سرویس سوریه -  15 کودک در اردوگاه های آوارگان سوری در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال و شرق سوریه، بر اثر سرما شدید هوا جان خود را از دست دادند.

به گزارش کردپرس، بارش برف و سرمای شدید در مناطق مختلف شمال و شرق سوریه، باعث مرگ 15 کودک سوری در اردوگاه های آوراگان سوری در مناطق تحت کنترل ترکیه شد.

به نوشته گازته دیوار، نزدیک به 1 و نیم میلیون آواره سوری در اردوگاه های عفرین، جرابلس، و اعزاز نزدیک به مرز سوریه - ترکیه زندگی می کنند. این افراد که همچنان در چادرهای اردوگاه ها ساکن هستند،ل برای زنده ماندن زیر برف و یخبندان تلاش می کنند.

یکی از کارمندان سازمان های کمک های بشر دوستانه فعال در سوریه در گفتگو با گازته دیوار گفت که وضعیت در اردوگاه های واقع در مرز های ترکیه به شدت اسف بار است. 20 تا 25 هزار نفر در 52 اردوگاه در روستای گووچّی در مرز ختای ساکن هستند. دمای این منطقه در حال حاضر 7 درجه زیر صفر است. با این حال این منطقه مقصد سازمان های بشردوستانه نیست. به این دلیل که نمایندگان سازمان های مذکور از دروازه مرزی ختای عبور کرده و مستقیماََ به اردوگاه های مرکز ادلب می روند.

بر اساس گزارش گازته دیوار، دمای هوا در عفرین ده درجه زیر صفر و در جرابلس و اعزاز 14 درجه زیر صفر است. 350 اردوگاه آوارگان بین عفرین و جرابلس وجود دارد. در روزهای اخیر 15 کودک ساکن در این اردوگاه ها به دلیل سرمای شدید هوا یخ زده و جان خود را از دست دادند. همچنین به دلیل روشن شدن آتش در نزدیک چادرها اخیرا بسیاری از این چادرها طعمه حریق شده اند.

همچنین مارک کاتس، مسئول کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در روزهای اخیر با انتشار تصاویری از وضعیت اردوگاه های آوارگان سوری در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد که تصاویر این اردوگاه ها مانند صحنه های فیلم های ترسناک هستند. او با اشاره به 68 مورد آتش سوزی در روزهای اخیر در این اردوگاه ها، خواستار اختصاص سرپناه های مناسب تر برای این آوارگان شد.

لازم به ذکر است بر اساس خبر امروز روزنامه جمهوریت، حکومت ترکیه در واکنش به انتشار اخبار مبنی بر یخ زدن و مرگ 15 کودک سوری در مناطق تحت کنترل خودش در سوریه، این اخبار را خلاف واقعیت دانست و اعلام کرد که این تصاویر متعلق به سال های قبل هستند.

کد خبر 26465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha