قطع بیش از ۲ هزار انشعاب غیر مجاز در استان کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از شناسایی و قطع ۲ هزار و ۶۶ مورد انشعاب غیر مجاز خبر داد.

به گزارش کردپرس، معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان، به طلب ۵۶ میلیارد تومانی این شرکت از ادارات و دستگاه های دولتی استان اشاره کرد و گفت: شرکت جهت تامین و توزیع آب شرب و تداوم خدمات نیازمند تعامل و همکاری مشترکین با پرداخت به موقع آب بهاء است.

پیمان رضایی با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد پرداخت قبوض آب بهای مشترکین به صورت غیرحضوری انجام می شود واگذاری انشعابات آب و فاضلاب، مشاهده سوابق، اعتراض به قبوض صادره و... را از جمله خدمات قابل ارائه به صورت الکترونیک دانست.

این مقام مسئول از راه اندازی و آغاز به کار سامانه قرائت کنتور آنلاین در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از مزایای این سامانه می توان به مشخص نمودن مسیر قرائت مامورین، محل جغرافیایی کنتورها، تصویر برداری از کنتور، دریافت آنی و آنلاین قرائت های انجام شده و بازرسی اطلاعات توصیفی قرائت ها اشاره کرد.

رضایی از تعویض ۶ هزار و ۲۹۰ دستگاه کنتور خراب طی ۸ ماه گذشته خبر داد و گفت: تعویض کنتورهای معیوب به منظور کاهش میزان هدر رفت آب و جلوگیری از تضییع حقوق مشترکین انجام می شود و شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تعویض این کنتورها توانست گامی مثبت در جهت کاهش آب بدون درآمد بردارد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: شرکت آبفا استان در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، برقراری عدالت اجتماعی و همچنین مدیریت مصرف، از دی ماه سال ۹۹ اقدام به پیاده سازی طرح ملی آب امید کرد و در این طرحی که به منظور تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه آب اجرا شد‌.

وی افزود: مشترکین خانگی کم مصرف از مزایای معافیت در پرداخت صورتحساب آب بها بهره مند می شود. در این طرح مشترکین بر اساس میانگین مصرف ماهیانه به ۴ دسته مشترکین کم مصرف، خوش مصرف، پرمصرف و بدمصرف تقسیم می شوند.

رضایی ادامه داد: در همین راستا میزان تخفیفات و معافیت اماکن مذهبی و آموزشی در استان کرمانشاه ۱۶۵ میلیارد ریال طی ۸ ماه گذشته بوده است، که از این میزان ۱۰ میلیارد ریال مربوط به طرح امید می باشد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز در مدیریت تامین و توزیع آب شرب، خاطر نشان ساخت: استفاده از انشعابات غیرمجاز علاوه بر تضییع حقوق شهروندی، موجب افت فشار آب شرب و بروز خسارت به شبکه توزیع آب می شود. به همین منظور و در راستا تامین و توزیع آب شرب شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در دستور کار این شرکت قرار گرفت و طی ۸ ماه گذشته ۲ هزار و ۶۶ مورد برخورد با انشعابات غیرمجاز در استان ثبت گردید، انشعابات غیرمجاز و دستکاری در تاسیسات آب و فاضلاب به هیچ وجه پذیرفتنی نخواهد بود و با قاطعیت با عاملان آن برخورد خواهد شد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان از اعلام آمادگی این شرکت جهت قانونی نمودن انشعابات غیرمجاز خبر داد و افزود: خواسته و خواهش ما از مشترکین این است که ضمن ارزش نهادن به اهمیت آب، با مدیریت صحیح مصرف و عدم استفاده از انشعابات غیرمجاز همکاری لازم را با این شرکت جهت ارائه خدمات مطلوب داشته باشند.

کد خبر 26490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha