روسیه خواستار برچیده شدن خودگردانی کردهای سوریه نیست

سرویس سوریه – مقام ارشد مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه معتقد است موضع روسیه در قبال ادامۀ حیات مدیریت خودگردان کردهای سوریه مشخص و قطعی نیست.

به گزارش کردپرس، بدران چیا کرد معاون شورای اجرایی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه موضع روسیه در خصوص خودگردانی کردهای سوریه را نامشخص و خنثی خواند.

چیا کرد در گفتگو با هاوار نیوز در پاسخ به پرسشی دربارۀ موضع روسیه در خصوص خودگردانی کردها و مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه گفت: «به درستی مشخص نیست سیاست روسیه دربارۀ مدیریت خودگردان چیست؛ نه آن را قبول کرده و نه خواستار برچیده شدن آن شده است.»

وی در توضیح این موضع روسیه افزود: «آنها در دیدارهای مختلف به ما گفته اند در خصوص مذاکراتمان با دمشق دخالت نمی کنند، چه موضوع مدیریت خودگردان باشد، چه فدرالیسم و چه خودمختاری.»

چیا کرد افزود بدیهی است روسیه در نهایت مایل است تمام سوریه تحت کنترل دولت مرکزی این کشور باشد، اما مخالفتی جدی با تأسیس و ادامۀ حیات مدیریت خودگردان نکرده است.

وی در این بار ه گفت: «در حقیقت خواست اصلی روسیه این نیست که این منطقه به صورت خودگردان اداره شود. روسیه حقوق فرهنی را می پذیرد. غیر از این، از موضع روسیه چیز دیگری نمی دانیم.»

کد خبر 2653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha