اختصاص ۹۰۹ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۹۰۹ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تخصیص این اعتبارات محدودیتی ندارد و در صورت وجود طرحهای اثربخش و نوآورانه برای توسعه این بخش، این میزان اعتبار قابل افزایش است.

به گزارش کردپرس، کاظم خاوازی در جلسه پایانی و پیش از ترک آذربایجان غربی، تاکید کرد: از این میزان تسهیلات ۸۲ میلیارد تومان به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۰۶ میلیارد تومان در بخش دام، ۱۱ میلیارد تومان در بخش شیلات و آبزیان و ۴۱۲ میلیارد تومان در بخش گلخانه ای هزینه خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی بر پیگیری تخصیص این اعتبارات از سوی نمایندگان در مجلس شوری اسلامی و مسوولان این استان تاکید کرد و افزود: آذربایجان غربی به عنوان استانی با ظرفیت و پتانسیل بالا در بخش کشاورزی می‌تواند در این حوزه، بیش از پیش پیشرفته تر باشد.

خاوازی، قانون خرید تضمینی را اقدامی موثر در حمایت از کشاورزان برشمرد و اظهار کرد: با تصویب این قانون و اعطای اختیارات خرید تضمینی، صادرات و واردات به وزارت جهاد کشاورزی اتفاقات خوبی را در این بخش شاهد هستیم و چغندر کاران استان منفعت بیشتری از این موضوع خواهند داشت.

او از تعیین تکلیف دامداری های سنتی تا آخر هفته جاری در کشور خبر داد و گفت: برای توسعه و رونق بخشی این حوزه تمامی دامداری های سنتی کشور تا آخر هفته تعیین تکلیف شده و مجوزهای قانونی لازم به صاحبان این بخش اعطا می شود.

خاوازی همچنین از ایجاد شهرک های کشاورزی در مناطق محروم استان خبر داد و افزود: در صورت بررسی زیرساخت های لازم و دارا بودن زمین مناسب وزارت جهاد کشاورزی آمادگی لازم برای احداث شهرک های کشاورزی در مناطق محروم آذربایجان غربی به صورت ویژه را داراست.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از آرتمیا به عنوان ظرفیت کم نظیر در بخش کشاورزی آذربایجان غربی نام برد و اظهار داشت: هر کیلو سیست آرتمیا در دنیا ۵۰ تا ۱۵۰ دلار ارزش اقتصادی دارد و با توسعه این صنعت ضمن ارزآوری می توان اشتغال خوبی در منطقه ایجاد کرد.

کد خبر 2658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha