جامعه بین‌اللملی موظف به حمایت از اداره خودگردان است

سرویس سوریه-اداره خودمختار خواستار حمایت بین المللی برای تضمین شکست داعش شد.

به گزارش کُردپرس، مقامات اداره خودمختار شمال و شرق سوریه روز سه‌شنبه در یک‌ کنفرانس مطبوعاتی در حسکه اعلام کردند، حمله اخیر داعش و حامیان آن به زندان الصناعه حسکه، پیامی برای ائتلاف و جامعه جهانی بود. به همین خاطر خواستار حمایت بین‌المللی برای شکست سازمان افراطی در سوریه هستیم.
آن‌ها همچنان اعلام کردند، پرونده خانواده‌ها و اعضای داعش در شمال شرق سوریه خطرناک و پیچیده است و این جامعه بین المللی را نیز نگران می کند، زیرا این تعداد از خطر بیش از توانایی های اداره خودمختار است.
آن‌ها از جامعه بین المللی و ائتلاف بین المللی خواستند، تا با اداره خودمختار و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی و تضمین شکست تروریسم همکاری کنند.
در این کنفرانس تاکید شد که این حمله همزمان با اقدامات و اظهارات ترکیه، مقامات دمشق و ائتلاف مخالفان سوریه در مقابله با اداره خودگردان بوده است و هدف آن‌ها چیزی جز تلاش برای تضعیف اداره خودمختار و ایجاد اختلاف بین اجزای این منطقه نیست.
اداره خودمختار هفت مسئله را برای از بین بردن «تروریسم» با مشارکت جامعه بین‌المللی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی شناسایی کرده است‌و خواستار افزایش حمایت نظامی از نیروهای سوریه دموکراتیک، نیروهای امنیت داخلی و مقامات امنیتی و تامین تجهیزات و فناوری های لازم برای مقابله با داعش شد.
همچنین در این کنفرانس بر ضرورت تشکیل دادگاه بین المللی یا دادگاه بین المللی در شمال و شرق سوریه برای محاکمه جنایتکاران تاکید شد.
این اداره از کشورهایی که در شمال شرق سوریه اتباع دارند، می‌خواهد که مسئولیت‌های خود را در قبال آن‌ها بر عهده بگیرند و آنها را به کشورهایشان بازگردانند.همچنین مسئولان خواستار حمایت اقتصادی از شمال و شرق سوریه و مستثنی ساختن این منطقه از قانون سزار، به منظور توسعه خدمات و حمایت از بخش آموزشی و بهداشتی برای بستن راه برای تلاش‌های داعش برای جذب نیرو در این مناطق شدند.
کد خبر 26653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha