هشتمین جشنواره استانی «نماز و رسانه» در ایلام برگزار می شود

سرویس ایلام - سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام گفت: هشتمین جشنواره استانی «نماز و رسانه» به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مرکز استان ایلام برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام علی چراغی پور اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ستاد اقامه نماز استان ایلام، ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، خانه مطبوعات و رسانه های استان و خبرگزاری شبستان دفتر نمایندگی استان ایلام در راستای نیل به اهداف مبتنی بر فرهنگ غنی دین مبین اسلام و توسعه و ترویج فرهنگ نماز برگزار می‌ شود.

وی محورهای جشنواره را خبر، گزارش، مقاله، عکس، مصاحبه و فضای مجازی عنوان کرد و افزود: موضوع های جشنواره شامل نماز اول وقت، نماز جماعت، نماز و جهش تولید، نماز، فرهنگ اسلامی و دینی، ترویج فرهنگ نماز، مسجد و نماز، رسانه و ترویج فرهنگ نماز، نماز و سیاست، نماز، علم و تحصیل، نماز و معنویت، نماز و اقتصاد مقاومتی، نماز و فضای مجازی، نماز و خانواده، نماز، تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است.

وی موضوع ویژه جشنواره را نماز از منظر پیامبر گرامی اسلام (ص) و هویت اسلامی، نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی، نقش نماز در مبارزه با کرونا و آرامش محیط خانواده، نماز، دعا و نیایش، آرامش درونی و تاثیر روحی و روانی برای مبارزه با کرونا عنوان کرد.

چراغی پور ترویج و توسعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان، تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، شناسایی و تجلیل از فعالان نماز در عرصه فضای مجازی، کاهش آسیب‌های فضای مجازی از طریق گسترش پیام‌ها و محتواهای نماز را از اهدا برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات معنوی دعا، مناجات، نماز و ارتباط با خداوند متعال در دفع بلا در آرامش روحی و فکری و نقش آن در مبارزه مبتلایان با کرونا و همچنین در راستای تقدیر از فعالان و خادمان عرصه سلامت از محتواهای تولیدی برگزیده با محوریت نماز و کرونا تقدیر می شود.

به گفته وی، هر فرد می‌تواند ۳ اثر را با مشخصات کامل خود و به همراه معرفی‌نامه از نشریه و یا دفتر سرپرستی روزنامه و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و تحلیلی را در قالب‌های ذکر شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

سرپرست دبیرخانه کانونهای مساجد ایلام تاکید کرد: آثار ارسالی باید از ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ تا ۱۲ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در نشریات محلی و سراسری (دارای دفتر سرپرستی در استان)، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و پایگاه های اطلاع رسانی و خبری استان منتشر شده باشد.

وی آخرین‌ مهلت برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را ۲۲ بهمن ماه جاری عنوان کرد.

کد خبر 26672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha