اختصاص بودجه ۱۴۰۰ ایلام صددرصدی بشود / وزیران را توجیه کنید تسلیم دخالت‌های غیرکارشناسی نشوند

سرویس ایلام - سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در دیدار مجمع نمایندگان استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان با رئیس جمهور گفت: خواستار اختصاص بودجه ۱۴۰۰ ایلام به صورت صددرصدی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، او گفت: آقای رئیس جمهور، از شما به خاطر تلاش تان برای مردمی سازی قدرت سپاسگزاریم. هر چند رهزنان گردنه های سیاست و قدرت خزانه های مادی و معنوی ما را زده اند و شما با دست خالی به میدان آمدید اما سرزمین ما اینقدر ثروت دارد و کشور اینقدر نخبگان شایسته و صاحب ایده دارد که می توان با آن ها مطالبات مردم را مدیریت کرد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور اقتصاد مردم را دریابید و اجازه ندهید با توجه به پیش رو بودن عید نوروز به مردم فشار بیشتری وارد شود. تحریم بسیار مهم است اما اگر داشته های خودمان را مدیریت کنیم می توانیم به اقتصاد مردم کمک کنیم و از فشار تحریم ها بکاهیم.

رییس کمیته هسته‌ای مجلس یازدهم عنوان کرد: مذاکراتی که در جریان است را مطابق راهبرد رهبر معظم انقلاب و در راستای کمک به مردم مدیریت کنید.

فلاحی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور، بسیاری از مصوبات سفر استانی شما به ایلام عملیاتی نشده است دستور پیگیری و اجرایی شدن آن ها را صادر نمایید.

او گفت: هر چند سال در حال اتمام است اما تخصیص های لایحه ۱۴۰۰ را برای ایلام صد درصدی نمایید. پروژه های ناتمام استان ایلام به این تخصیص ها نیاز دارند. راه ریلی ایلام را دریابید، مردم ایلام منتظر شنیدن صدای سوت قطار هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وزرای دولت شما قبل از رأی آوری اعلام کردند ما نمایندگان را طرف مشورت قرار می دهیم. انتظار ما این بود که در چگونگی توسعه کشور و ترسیم استراتژی برون رفت از مشکلات، از نمایندگان مشورت بگیرند نه آن که از نمایندگان بخواهند برای مناصب مختلف آدم معرفی کنند و دخالت غیر کارشناسی در عزل و نصب ها نمایند و پادوهای ستادی خود را بر وزرا تحمیل کنند.

فلاحی افزود: این بخشنامه نانوشته ضد توسعه است. نمایندگان باید به کار قانونگذاری و نظارت بپردازند. نظارت بر عزل و نصب ها و اجازه ندادن به افراد ناشایست و ناکارآمد که با رانت و لابی به مسئولیت می رسند وظیفه نماینده است اما تحمیل افراد خود بر دولت وظیفه نمایندگان نیست.

نماینده مردم استان ایلام از رییس جمهور خواست: لطفاً وزرای خود را توجیه کنید که تسلیم دخالت های غیر کارشناسی نشوند و در این مسیر به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس مراجعه کنند.

او گفت: وزارتخانه ها باید با شناخت از زیرمجموعه های خود و با توجه به شاخص های مدیریتی افراد شایسته را برای مسئولیت ها انتخاب کنند چون واگذاری این وظیفه به نمایندگان منجر به ائتلاف های خانمان برانداز، حذف شایستگان و شکل گیری مدیران آسانسوری خواهد شد.

فلاحی به واقعیت های اجتماعی استان هایی مانند ایلام اشاره کرد و گفت: در استان های ما قبیله های مختلف وجود دارد که هر قبیله نخبگان زیادی دارد. گناه نخبگان برخی از این قبایل که نماینده ندارند چیست که از این لابی محرومند؟ ما از شما تقاضا می کنیم که در این رابطه ورود اساسی داشته باشید.

به گزارش کردپرس، اهم مسائلی که مجمع نمایندگان استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و همدان مطرح کردند، پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام، تخصیص اعتبارات مناسب به ایلام، توجه به اقتصاد و معیشت مردم، پیگیری مصوبات سفرها استانی رییس جمهور، پرداخت حق مناطق جنگی و امنیتی برای بازنشستگان، اجرایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان، ایجاد زیرساخت های مناطق آزاد، تکمیل پروژه های نیمه تمام استان ها، توجه به تولید و اشتغال، توجه به راه های مواصلاتی و تزریق اعتبار برای پروژه های عمرانی استان ها، تخصیص بیشتر بودجه به این استان ها، عدالت در نظام بودجه ریزی، استفاده از مدیران شایسته و... بود.

کد خبر 26750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha