از اداره خودگردان حمایت می‌کنیم

سرویس سوریه-سران قبیله دیرالزور اعلام کردند:حمایت از اداره خودمختار برای مبارزه با تروریسم ضروری است.

به گزارش کُردپرس، سران طوایف در حومه شرقی دیرالزور در شرق سوریه خواستار حمایت از اداره خودمختار شمال و شرق سوریه در «مبارزه با تروریسم» شدند تا سناریوی زندان غوران در حسکه تکرار نشود.

در آغاز این ماه میلادی، اداره خودگردان کُردستان سوریه از جامعه بین‌المللی و ائتلاف بین‌المللی خواست تا با این اداره و نیروهای امنیتی آن برای جلوگیری از تکرار حملات داعش، مانند اتفاقی که در حمله به زندان حسکه روی داد، همکاری کنند.

این طوایف تاکید کردند که پرونده خانواده ها و اعضای داعش در شمال شرق سوریه خطرناک و پیچیده است و کنترل آن‌ها بیش از توانایی های اداره خودمختار است.

صلاح السلمان، سخنگوی رسمی شورای قبیله ای البوکمال در حومه دیرالزور، به رسانه‌های شمال سوریه گفت، جامعه جهانی باید به طور جدی از اداره خودمختار حمایت کند و در تقویت مسائل امنیتی زندان هایی که برای زندانیان داعش در نظر گرفته شده است، تلاش نماید.

وی افزود: اداره خودگردان در تیررس کینه و توطئه کشورهای همسایه قرار دارد که هدف آن‌ها محدود کردن این منطقه است و می‌خواهند به جهانیان نشان دهند که مردم قادر به دفاع از مناطق خود نیستند.

السلمان بر لزوم ایستادن در کنار اداره خودمختار در سطوح سیاسی و نظامی برای مبارزه با تروریسمی که جهان را تکان داد، تاکید کرد.

سخنگوی رسمی شورای قبیله‌ای البوکمال از ائتلاف بین‌المللی و سازمان ملل خواست تا راه‌حل‌ ریشه‌ای و سریع برای بازگرداندن اتباع کشورهایی که شهروندان آن ها در میان بازداشت شدگان اعضای داعشی ک در زندان‌های شمال و شرق سوریه بازداشت هستند، بیابند.

ثابت الحماده، یکی از مقامات شهرک غرانیج، در ۹۰ کیلومتری شرق دیرالزور، ائتلاف بین المللی را مسئول آنچه در زندان غوران در شهر حسکه رخ داد، مقصر دانست.

وی با بیان اینکه تمامی عشایر حومه دیرالزور حضور داعش در منطقه را قاطعانه رد می کنند، گفت: این سازمان در بین ما جایگاهی ندارد زیرا مردم منطقه جنایات آن را فراموش نکرده اند.

وی تاکید کرد که شیوخ و بزرگان طوایف و مردم منطقه اعم از زن، مرد و کودک حضور و حمایت از "تروریسم" را رد می کنند و آمادگی کامل برای دفع هرج و مرج را دارند.

وی خاطرنشان کرد که وقایع اخیر در شهر حسکه چیزی نیست جز طرح های کشورهایی که به دنبال شکست و از بین بردن مناطق مدیریت خودمختار هستند.

در ۲۰ ژانویه گذشته، عناصر داعش به زندان الصناعه که هزاران تن از اعضای سازمان های افراطی در آن نگهداری می شوند، حمله کردند.

نیروهای سوریه دموکراتیک با همکاری نیروهای امنیت داخلی این حمله را که به مدت هفت روز ادامه داشت، در محله های اطراف زندان دفع کردند.

کد خبر 26958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha