هشدار عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان درباره وقوع درگیری در استان نینوا بر سر انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق تأکید کرد این استان از نظر امنیتی و اجتماعی برای برگزاری انتخابات آماده نیست و در صورت برگزاری انتخابات، نتایج آن از نتایج دوره سابق بدتر خواهد بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "اخلاص دلیمی" نماینده کرد استان نینوا در مجلس عراق گفت: به دلیل عدم اجرای برنامه های لازم برای برگزاری انتخابات توسط دولت که بارزترین آن انحصار سلاح در دست نیروهای دولتی و دور نگه داشتن تأثیر آن بر صندوق های رأی گیری و همچنین عدم بازگشت آوارگان به مناطقشان، فضا برای برگزاری آن فراهم نیست.

دلیمی افزود: انتخابات آینده در صورت برگزاری در زمان مشخص شده برای آن، منجر به درگیری داخلی بین احزاب در شهرهای مختلف این استان بر سر موضوع حوزه های انتخاباتی و نامزدهای یک شهر یا بخش خواهد شد. این در حالی است که در انتخابات سال 2018 احزاب و نامزدها می توانستند باخت یا عقب افتادنشان را در بخش ها یا شهرهای دیگر جبران کنند.

یادآور می شود شمار زیادی از احزاب و نیروهای سیاسی عراق به دلایل مالی، فنی و لجستیک خواستار به تعویق افتادن برگزاری انتخابات پارلمانی هستند که قرار است ششم ژوئن / 16 خرداد 1400 برگزار شود.

به گفته منابع رسمی، کمیسیون عالی انتخابات از مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق درخواست کرده است انتخابات را تا اواخر سپتامبر به تعویق بیندازد. اما دولت بغداد، ضمن مخالفت با این درخواست کمیسیون بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر تأکید کرده است.

کد خبر 2709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha