آمریکا لفاظی نکند و اداره خودگردان را به رسمیت بشناسد

سرویس سوریه-رییس حزب روز دموکرات کُرد در سوریه، گفت:آمریکا هر بار می‌گوید که با نیروهای سوریه دموکراتیک همکاری می‌کند اما این کافی نیست ما می‌خواهیم آمریکا بصورت عملی به وجود سیاسی اداره خودگردان اعتراف کند.

کوفان کنعو رییس حزب روز دموکرات کُرد در سوریه در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره نگاه آمریکا به کُردستان سوریه پس از حمله اخیر داعش به زندان حسکه، اظهار کرد:آمریکا براساس منافع خود رفتار می‌کند و فرقی در خصوص نوع مکان و جغرافیا ندارد. خود همین‌ها باعث آشوب در خاورمیانه هستند، در حالی که می‌توانند ضامن استقرار باشند.

وی ادامه داد:مسئولان آمریکا همواره می‌گویند که همراه با نیروهای دموکراتیک سوریه در برابر ترور می‌جنگیم. ما تنها لفاضی نمی‌خواهیم و این‌ باید در عمل هم نشان داده شود. ما امیدوار بودیم که ائتلاف بین‌المللی در مقابل SDF و اداره خودگردان وفادار باشند همچنانکه ما وفاداری خود را در جنگ با تروریسم نشان داده‌ایم.

وی افزود:متاسفانه راستی در اقدامات آن‌ها دیده نمی‌شود و آن‌ها می‌توانستند آسمان را بر روی هواپیماهای ترکیه ببندند یا این توپاران‌های پی‌درپی ترکیه را متوقف کنند، اما هیچ اقدام عملی از سوی آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد:آمریکا و ائتلاف بین‌المللی نقش مهمی در منطقه دارند و آمریکا می‌تواند بر کشورها فشار بیاورد که زندانیان داعش در شمال سوریه را به کشورهای خود بازگردانند، اما هیچ اقدامی دیده نمی‌شود.

رییس حزب روز دموکرات کُرد در سوریه گفت: آمریکا هر بار می‌گوید که با نیروهای سوریه دموکراتیک همکاری می‌کند اما می‌خواهیم که آمریکا به وجود سیاسی اداره خودگردان اعتراف کند.

کنعو یادآور شد:ما تنها همکاری نظامی نمی‌خواهیم و نظامیان ما سربازان شجاع و دلیری هستند. ما نیازمند اعتراف و رسمیت یافتن سیاسی هستیم.

این سیاستمدار کُرد گفت:سربازان ما جانفدا هستند و در مقابل ترور چندین سال است بجای جهان می‌جنگند آیا دیگر لیاقت آن‌ را ندارند که به رسمیت شناخته شوند. اداره خودگران از همه جهات در محاصره است و لازم‌ است آمریکا و ائتلاف برخی معابر را برای این‌ منطقه بازگشایی کند تا مردم از این تنگنا اقتصادی و سیاسی بیرون بیایند.

رییس حزب روز دموکرات کُرد در سوریه یاداور شد:عفرین، گری‌سپی و سریکانی در برنامه آمریکا قرار ندارد و هیچ اشاره‌ای به وضعیت این مناطق و تروریست‌های حاضر در آنجا نمی‌کنند و مردمی که از این مناطق آواره شده‌اند.

وی گفت:زمانی که عراق کویت را تسخیر کرد، چند ساعتی نگذشت که همه دنیا صدام را از کویت بیرون کردند، اما می‌بینیم که عفرین و سریکانی و گری‌سپی تصرف شده اما صدایی از آمریکا و ائتلاف و روسیه در نمی‌آید.

کنعو افزود:ترکیه و اردوغان نقطه‌ای نیست که در آن ویرانی به بار نیاورده باشند. اردوغان رییس اخوان المسلمین است و دخالت‌هایش در لیبی و مصر و سوریه، سودان و عراق و آذرباییجان و به جز ویرانی چیزی به بار نیاورده است.

وی ادامه داد:واجب است همه احزاب کُرد در قبال وضعیت امروز کُردستان سوریه متحد شوند و با همه طرف‌ها از قبیل دولت مرکزی و آمریکا و روسیه و کشورهای منطقه بر سر وضعیت امروز سوریه به گفتگو بنشینند.

کد خبر 27118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha