تقسیم پست ها در مذاکرات عامری و صدر و واگذاری شش وزارتخانه به چارچوب هماهنگی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از رهبران حزب دمکرات کردستان اعلام کرد ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست وزیر اسبق عراق خواستار در اختیار گرفتن شماری از وزارتخانه ها از جمله وزارتخانه حاکمیتی "کشور" با هدف حضور در کابینه است. همچنین براساس رایزنی ها، قرار است شش وزارتخانه به چارچوب هماهنگی و شش وزارتخانه دیگری به جریان صدر واگذار شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "وفا محمد کریم" در این باره گفت: هادی عامری رهبر ائتلاف فتح منتظر پاسخ مقتدی صدر درباره واگذاری شماری از وزارتخانه ها به دولت قانون با هدف پایان دادن به بن بست سیاسی است و انتظار می رود موافقت صدر مبنی بر حضور دولت قانون در کابینه به عامری اطلاع داده شود. براساس این توافق، اختیار واگذاری دو یا سه وزارتخانه به دولت قانون از مجموع شش وزارتخانه ای که قرار است به چارچوب هماهنگی اختصاص یابد با رهبر ائتلاف فتح خواهد بود.

وفا محمد کریم افزود: منتظر موافقت یا عدم موافقت صدر با درخواست عامری با هدف اعلام توافق نهایی بین جریانات سیاسی شیعه هستیم تا بدین ترتیب زمینه برای پایان نزاع فراهم شود.

عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: قرار است شش وزارتخانه نیز به جریان صدر اختصاص یابد و مجموع وزارتخانه های جریانات شیعه به 12 مورد خواهد رسید و 9 وزارتخانه باقیمانده نیز به کردها و اهل سنت خواهد رسید. این بدان معنی است که دولتی با 21 وزارتخانه تشکیل خواهد شد که 12 وزارتخانه آن به جریانات شیعه واگذار خواهد شد.

کد خبر 27134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha