طرح جامع تفکیک آب فضای سبز از آب شرب شهری سنندج ابلاغ شد

سرویس کردستان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: طرح جامع تفکیک آب فضای سبز از آب شرب شهری سنندج برای اجرا به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، شهرام ملکی ظهر امروز در جلسه بررسی نحوه تفکیک شبکه آب شرب از آبیاری فضای سبز شهر سنندج در محل دفتر معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: در این زمینه شهرداری سنندج و نیز شرکت آب و فاضلاب استان کردستان ضروریست تلاش خود را جهت تسهیل در ساماندهی و تفکیک شبکه آب شرب از آبیاری فضای سبز شهری مضاعف کنند.
وی افزود: هم اکنون برای نگهداری و آبیاری 526 نقطه فضای سبز به مساحت 278 هکتار و برای بیش از 56 هزار اصله درخت توسط شهرداری سنندج از آب شرب استفاده می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از تشکیل کمیته اجرایی برنامه های مشترک شهرداری و آب و فاضلاب شهری برای شروع جداسازی آب فضای سبز از شرب با انجام مطالعه توسط مشاور ذیصلاح خبر داد.
ملکی اظهار داشت: در راستای تغییر شیوه و بهینه سازی مصرف آب شرب بخصوص در مصرف و آبیاری فضای سبز با هدف ساماندهی و کاهش مصرف آب شرب شهری توسط شهرداریها و دیگر ارگانهای متولی اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه های جمعی صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان ضمن تاکید بر پیش بینی افق توسعه و بهسازی شبکه آبیاری فضای سبز خواستار تدوین نقشه راه جهت تغییر شیوه آبیاری سنتی به سمت شیوه های آبیاری مدرن و تحت فشار توسط شهرداری های تابعه استان شد.

کد خبر 2717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha