شورای رهبری اتحادیه میهنی برای بررسی نتایج گفتگوی  طالبانی با بارزانی تشکیل جلسه می دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد صحنه سیاسی عراق با بن بستی در میان جریانات کرد و شیعه مواجه شده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "احمد هرکی" در این باره گفت: شورای رهبری اتحادیه میهنی نشستی را برای بررسی نتایج دیدار اخیر بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه میهنی با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان، انجام می دهد و دیدار مذکور هیچ گونه تحولی در زمینه نهایی شدن تعیین نامزد ریاست جمهوری به وجود نیاورد. بلکه فقط روزنه ای برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم بین دو حزب پس از قطع ارتباط طرفین به مدت یک ماه و تبادل دیدگاهها در این باره از طریق گفتگوهای طرفین بود.

احمد هرکی تصریح کرد: طرفین منتظر حکم دادگاه عالی فدرال در روز یکشبنه درباره موافقت یا مخالفت قانونی این دادگاه با نامزدی هوشیار زیباری هستند و بافل طالبانی شب گذشته پس از دیدار با بارزانی آخرین تحولات جاری درباره مذاکرات را مورد بررسی قرار داد.

عضو ارشد اتحادیه میهنی تأکید کرد: نوعی بن بست در فضای سیاسی عراق به ویژه در میان جریانات شیعه یا کرد وجود دارد و بن بست داخلی در این دو جریان، با یکدیگر مرتبط شده است. با این وجود انتظار می رود در روزهای آتی، گشایشی در بن بست جریانات مذکور به وجود آید.

کد خبر 27247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha