تصویب بودجه عراق، مشروط به برقراری عدالت بین اقلیم کردستان و سایر استانها است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق شرطی را برای تصویب قانون بودجه عراق تعیین کرد و تأکید کرد اجازه نخواهد داد از منافع استان های جنوب عراق به دولت اقلیم کردستان امتیاز داده شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "منصور البعیجی" با صدور بیانیه ای اعلام کرد بودجه امسال، با ارقام کاملا مبالغه آمیزی بسته شده و درباره استان های مرکز و جنوب عراق، به هیچ وجه عدالت رعایت نشده است. به همین دلیل، در صورتی که در آن اصلاحاتی در راستای تأمین حقوق و منافع استان هایمان انجام نگیرد آن را در مجلس تصویب نخواهیم کرد.

البعیجی افزود: در بودجه 2021 بندهای فراوانی آمده است که نیازمند ایجاد تعدیلاتی از سوی مجلس است. از جمله این بندها می توان به طور ویژه به بندهای مربوط به حقوق استان های جنوبی تولید کننده نفت و استان های با امکانات و تأسیسات زیربنایی کمتر اشاره کرد.

عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق خاطرنشان کرد: بودجه سال جاری، بدترین بودجه ای است که تاکنون از سوی دولت ها به مجلس فرستاده شده است. زیرا در این بودجه درباره استان های مرکز و جنوب عدالت در نظر گرفته نشده است و از حقوق و بودجه آنها به اقلیم کردستان داده شده است.

کد خبر 2729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha