بازگویی جهانی مظلومیت مردم ایلام با صدای رسای هنر

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم اختتامیه جشنواره ملی "دقیقه ۵۵" و گرامیداشت ۲۳ بهمن سالروز شهادت شهدای زمین فوتبال چوار عنوان کرد: با یادآوری مقام معظم رهبری تکلیف جدیدی پیدا کردیم که صدای مظلومیتمان را به دنیا برسانیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید و یادآوری واقعه بمباران زمین فوتبال شهر چوار در سال ۶۵، تکلیفی بزرگ برای هنرمندان و اهل قلم، برای بیان این رویداد در عرصه جهانی تعیین کردند.

وی افزود: در بین حوادث مختلفی که در طول دفاع مقدس داشتیم، حوادثی در ایلام روی داده است که مردم ما هم از آن خبر ندارند، بمباران های زیادی در شهرهای ایوان، آبدانان، ملکشاهی، ایلام و بمباران میدان مسابقه بین تیم های فوتبال ایلام و چوار سال ۶۵ داشتیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با این تاکید و یادآوری، تکلیفی برای هنرمندان و اهل قلم آن هم در عرصه جهانی برای بیان این رویداد تعیین کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: متاسفانه در طول سال های گذشته، نتوانستیم داد مظلومیتمان را فراتر از استانمان بیان کنیم، فیلم مستطیل قرمز که توسط هنرمندان استان ساخته شده است، بازخورد شایسته ای در کشور نداشت، هر چند که مقام جهانی کسب کرد، فوتبال ورزشی جهانی است دارای محبوبیت و مقبولیت و پرطرفدار است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: وقتی که جمعی از ورزشکاران فوتبالیست مظلومانه در دقیقه ۵۵ بازی طعمه توطئه های استکبار جهانی شدند، این زبان هنر است که می تواند مظلومیت این جوانان ورزشکار را به نمایش بگذارد، چون هنر نیاز به ترجمه ندارد و تلاشی که هنرمندان استان برای جشنواره ملی گرافیک انجام دادند ارزشمند است که پیام این رویداد را به مخاطبان جهانی انتقال دهد.

وی بیان کرد: ورزش فوتبال سیاسی نیست، برای کشور خاصی نیست، باید بتوانیم به این تکلیف عمل کنیم و مظلومیت شهدای فوتبالیست را به جهان نشان دهیم، این شهدای فوتبالیست پیوندی عمیق بین شهادت و ورزش برقرار کردند.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: این هنر هنرمندان است که بتوانند در قالب داستان، خاطره، فیلم، رمان و سایر رشته های هنری، این مظلومیت را برای دنیا ترسیم کنند، تا چهره های پشت پرده صدام آشکار شود، آن کسانی که دم از حقوق بشر می زنند، چگونه مردم ما را به خاک و خون کشیدند و اجازه ندادند صدای مظلومیت مردم ما به جایی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: با یادآوری مقام معظم رهبری تکلیف جدیدی پیدا کردیم که در این عرصه نقش آفرینی کنیم و صدای مظلومیتمان را به دنیا برسانیم، امروز هم تحریم است و تهاجم همه جانبه بر علیه ملت ایران انجام داده اند که باید صدای ملت ایران را با زبان هنر جهانی کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولین محترم و همه دست اندرکاران جشنواره ملی "دقیقه ۵۵" که تلاش کردند تا صدای مظلومیت شهدایمان را جهانی کنیم تقدیر می شود.

کد خبر 27299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha