کارزار آزادی عبدالله اوجالان، سرمقاله روزنامه مشهور فرانسوی 

سرویس ترکیه - روزنامه مشهور فرانسوی در سرمقاله ای به موضوع کارزار آزادی عبدالله اوجالان رهبر PKK پرداخت. 

به گزارش کردپرس، روزنامه فرانسوی قدیمی La Marseillaise در 24مین سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) سرمقاله خود را به این موضوع اختصاص داد.

در 24مین سالگرد دستگیری اوجالان، در بسیاری از کشورهای اروپایی راهپیمایی اعتراضی علیه ادامه بازداشت او به راه افتاد. مردم در برخی شهرهای اروپا مانند پاریس، استراسبورگ، برلین، و دوسلدورف علیه انزوای اجباری اوجالان در ترکیه، راهپیمایی اعتراضی به راه انداختند. روزنامه فرانسوی La Marseillaise در سرمقاله امروز خود به راهپیمایی مردم در اروپا به عنوان بخشی از کارزار آزادی اوجالان پرداخت.

روزنامه La Marseillaise در مقاله ای با عنوان «هزاران نفر از مارتیک (Martigues) تا مارسی» به این خبر پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «23 سال پس از ربوده شدن عبدالله اوجالان، کارزاری برای آزادی "ماندلای کُردها" شکل گرفت.»

این روزنامه 4 صفحه از خود را به پرونده کارزار آزادی اوجالان اختصاص داد. La Marseillaise در مقاله ای دیگر به موضوع کشته شدن مبارزان کرد جدا شده از خانواده هایشان به دلیل تبعیض و ستم در ترکیه، پرداخت. این روزنامه همچنین در یادداشتی دیگر با بیان این که «آنها از آزادی ما در برابر داعش در خاورمیانه دفاع می کنند» به موضوع مبارزه کردهای سوریه با داعش پرداخت.

گفتنی است، روزنامه La Marseillaise یکی از قدیمی ترین روزنامه های فرانسه است که از سال 1943 در مارسی آغاز به نشر کرده است.

کد خبر 27431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha