زنگ خطر کرونا برای کودکان به صدا درآمد

سرویس آذربایجان غربی- دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ در آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش قابل توجه کودکان بستری شده از اول بهمن ماه به علت کرونا زنگ خطر برای کودکان به صدا درآمده است.

به گزارش کردپرس، جلسه وبیناری ستاد قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت بیماری کووید-۱۹ برگزار شد. در این جلسه دکتر سید جلیل موسوی اظهار کرد: از اول بهمن ماه تا 24 بهمن ماه 1475 مورد بستری در استان وجود داشت که 187 نفر یا 12.6 درصد در گروه سنی زیر 14 سال بودند.

او ادامه داد: همچنین 581 نفر یا 39.4 درصد در گروه سنی 14 تا 54 سال بودند و 707 نفر یا 47.9 درصد بالای 55 سال بودند.

دکتر موسوی افزود: با توجه به افزایش قابل توجه کودکان بستری شده از اول بهمن ماه بعلت کرونا زنگ خطر برای کودکان به صدا درآمده است و در موجهای قبلی کرونا کودکان معمولا کمتر به کرونا مبتلا می شدند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ با اشاره به اینکه همراه کردن مردم وظیفه ماست و باعث اقدامات مثبت در کنترل بیماری می شود، اظهار کرد: حضور به موقع همکاران پزشک در درمانگاهها برای کاهش حجم بیماران لازم است و باید برنامه آموزشی مصوب برای پزشکان تدوین شود.

دکتر ابوالفتح لامعی متخصص عفونی و استاد مدیریت جامع کیفیت نیز ه بصورت وبیناری میهمان ویژه این وبینار بود گفت: برای مدیریت کووید-19 باید الگو داشته باشیم تا به موقع و با هزینه کم بهترین اقدامات را انجام دهیم.

اوافزود: با داشتن مدل مدیریتی توان برنامه ریزی در سیستم بالا رفته و امکان پیش بینی میسر بوجود می آید و امکان پیش بینی سیر بیماری وجود دارد.

کد خبر 27468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha