ساماندهی دستفروشان و کاهش ترافیک اولویت شهرداری سنندج باشد

فرماندار شهرستان سنندج گفت: ساماندهی دستفروشان، وانت بارها و کاهش ترافیک شهری در اولویت شهرداری سنندج قرار بگیرد.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در نشست با شهردار و معاونین و برخی روسای سازمان های شهرداری سنندج، ساماندهی دست فروشان و وانت بارها در سنندج را یکی از دغدغه ها و معضلات سنندج دانست و گفت: این موضوع به عنوان یک مطالبه جدی باید محقق شود چرا که چهره و سیمای شهر را نازیبا کرده و مردم از آن رنج می برند.

وی اظهار کرد: علیرغم اینکه سال گذشته برف بیشتری نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتیم اما کمترین نارضایتی در زمینه برفروبی پیش نیامد و این شایسته تقدیر است.

فرماندار شهرستان سنندج همچنین توجه ویژه به مناطق حاشیه ای شهر، برخورد جدی با ساخت وسازهای غیرمجاز، تحقق شهرداری الکترونیک، احداث پارکینگ طبقاتی به خصوص در هسته مرکزی سنندج، ساماندهی پارک ها و افزیش سرانه فضای سبز در سنندج را مورد تاکید قرار داد.

عسکری با یادآوری عنوان شهر خلاق موسیقی، افزود: اگر چه اقدامات شایسته ای مرتبط با این عنوان انجام شده است اما باید به گونه ای کار کرد که این عنوان بیشتر نمود داشته باشد.

۱۴۰۲ نقطه عطفی در تاریخ شهرداری سنندج خواهد بود

شهردار سنندج نیز در این دیدار بیان کرد: سال ۱۴۰۲ سال تحول و نقطه عطفی در تاریخ شهرداری سنندج به لحاظ عمران شهری، افزایش فضای سبز و و تحقق شهرداری الکترونیک خواهد بود.

سیدانور رشیدی ادامه داد: هر چند سال های گذشته موضوع پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران دغدغه شورا و شهرداری بود اما تا پایان سال گذشته تمامی حقوق، عیدی و پاداش پرداخت شده است.

وی یادآور شد: طلب پیمانکاران هم از ۴۰۰ میلیارد معوق به ۱۴۰ میلیارد تومان کاهش یافته و در سال گذشته حتی یک مورد تحصن و تجمع پیمانکاران جلو شهرداری صورت نگرفت این در حالی است که حتی یک سانتیمتر از اموال غیرمنقول این نهاد به فروش نرفته است.

شهردار سنندج گفت: جدای از سه پروژه کلان ترافیکی، پارک محمدی و سه راهی نایسر، ادامه پروژه بلوار اسلام آباد نیز امسال به اتمام می رسد که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی خواهد داشت.

رشیدی افزود: احداث بلوار ۲۰ متری اتصال ۱۲ فروردین به بیمارستان توحید، پروژه های زیرگذر زاگرس و ویلاشهر و اجرای نهضت آسفالت در نواحی منفصل شهری و همچنین روکش آسفالت ۲۵ خیابان اصلی سنندج در برنامه سال جاری شهرداری قرار دارد.

وی از جذب ۲ هزار تن قیر برای شهرداری سنندج خبر داد و اظهار کرد: تا خرداد ماه سال جاری، یک هزار و ۳۰۰ تن دیگر جذب خواهد شد.

شهردار سنندج بیان کرد: با احداث پارک های درون محله ای که از برنامه های شهرداری است، میزان فضای سبز شهری سنندج به ۱۴۳ هکتار فزایش می یابد.

کد خبر 2754209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha