اعتراض متقاضیان مسکن ملی به هزینه تراشی ها

سرویس کردستان- متقاضیان مسکن ملی قروه پس از رهایی از چالش زمین مناسب این بار برای هزینه تراشیهای گزاف ادارات به ستوه آمده و دست به تجمع اعتراضی در فرمانداری زدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مهر ماه سال گذشته بود که متقاضیان فاز دوم مسکن ملی در قروه پس از اعتراضات فراوان به زمین مناسب رسیدند. زمینی به مساحت ۴۸ هزار و ۱۱۵ مترمربع در دو نقطه از سطح شهر شامل ۳ لکه در شهرک دانش به مساحت ۲۲ هزار و ۸۶۵ مترمربع در ۱۴۶ قطعه برای ۳۸۶ واحد با کاربری مسکونی و همچنین در ۲ لکه از شهرک فرهنگیان به مساحت ۲۵ هزار و ۲۵۰ مترمربع در ۸۳ قطعه برای ۳۳۲ واحد با کاربری مسکونی که تمامی قطعات در ۳ و ۴ طبقه ای در نظر گرفته شدند.

این زمین در حالی در نظر گرفته شد که انتظار می رفت عملیات ساخت و ساز آن سریع شروع شود اما بعد از گذشت ۸ ماه نه تنها پیشرفت آن چنانی نداشته بلکه بار دیگر پای متقاضیان را به فرمانداری کشاند و صدای اعترضشان را دوباره درآورد.

اعتراضی که این بار برای هزینه تراشیهای گزاف ادارات مربوط، بود. در همین زمینه تعدادی از متقاضیان در گفت و گو با خبرنگار کردپرس بیان کردند «ادارات هر بار یک هزینه برایمان می تراشند. تأمین اجتماعی برای ۴ طبقه ۱۵۰ میلیون تومان می خواهد، شهرداری نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان را جهت عوارض نوشته، برای نظام مهندسی و آزمایش خاک و مجری سختمان و... هم مبالغی باید پرداخت کنیم».

متقاضیان اعتراضشان بر این است که «اگر ما این همه بودجه می داشتیم چه نیازی به مسکن ملی بود! وامی هم که دولت می دهد کمتر از هزینه هایی است که برایمان تراشیده اند. همه ادارات می خواهند بار مسکن ملی را تنهایی به دوش مردم بیاندازند و خودشان هیچ مسئولیتی را نپذیرند».

آنان همچنین بیان کردند «چهار سال پیش ۴۰ میلیون از ما گرفتند و دیدید که زمین مناسب را هم چطوری به ما دادند حالا هم می خواهند با هزینه های بالا ساخت و ساز کنیم. انصافاً اگر همان ۴ سال پیش ۴۰ میلیونی که با بدبختی فراهم کردیم را با مبلغی دیگر جمع می کردیم حداقل می توانستیم از مسکن های مهر بخریم اما حالا مانده ایم بلاتکلیف...!».

این اعتراض مثل همیشه با وعده های مسئولان مرتبط پیش رفت و معلوم نیست آیا مسکن ملی می تواند به راه مسکن مهر برود یا نه!؟ برای مسکن مهر حداقل چالش های این چنین وجود نداشت اما این مسکن ملی دارد به پرچالش ترین پروژه دولت تبدیل می شود. /

کد خبر 2755073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha