افتتاح کارگاه صنایع دستی خراطی چوب در آبدانان

سرویس ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افتتاح کارگاه خراطی چوب به مناسبت هفته صنایع‌دستی در شهرستان آبدانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی اظهار کرد: به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی کارگاه خراطی چوب در شهرستان آبدانان افتتاح شد که این کارگاه با اشتغال‌زایی ۷ نفر (چهار نفر به صورت مستقیم و سه نفر غیرمستقیم) شروع به فعالیت کرده‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: خراطی چوب از صنایع و هنرهای مرتبط با چوب است که از دیرباز در کشورمان رواج داشته که خوشبختانه در استان، یک صنعتگر آبدانانی احیاگر این هنر و صنعت شده است.

شریفی گفت: خراطی چوب در کارگاه شامل تولیداتی ار قبیل کاسه، بشقاب، سینی، گلدان، لیوان، شیرینی خوری، میوه خوری، پایه آباژور، گهواره، صندلی، ظروف، نرده و... است که این محصولات تولید شده هم به صورت حضوری و هم مجازی بیشتر به استان‌های تهران، اصفهان، دزفول، خرم‌آباد و کرمانشاه و... ارسال می‌شود که تاکنون مورد استقبال متقاضیان این هنر قرار گرفته است.

 او اضافه کرد: در خراطی چوب از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود، اما از متداول‌ترین آن‌ها می‌توان به گردو، نارون، توسکا، زبان گنجشک، شمشاد، بید، گلابی، چوب سفید و چنار اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به اینکه هنر خراطی می‌‎تواند باعث ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای زنان خانه دار شود، عنوان کرد: خراطی هنر صنعتی خلاقانه و اشتغال آفرین که این روزها به همت صنعتگر آبدانانی در مسیر احیا قرار گرفته است و خراطی چوب در واقع تراش و فرم دادن چوب به وسیله دستگاه خراطی و مغار است.

کد خبر 2756913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha