نخستین پالایشگاه بیودیزل ایران در ارومیه افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل نخستین پالایشگاه بیودیزل ایران در ارومیه در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: با افتتاح این پالایشگاه، تولیدات سالانه بیودیزل کشور به میزان ۱۲ میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

به گزارش کردپرس، نوید قلی‌زاده با اشاره به کشورهای هدف صادراتی، در گفت و گوی خبری تاکید کرد: قاره اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس از مقاصد عمده صادراتی این محصول زیست محیطی هستند.

او با تاکید بر احتراق کامل این مکمل گازوییلی، ادامه داد: پسماند روغن‌های رستورانی و حیوانی با استفاده از تکنولوژی پیچیده بیولوژیکی تبدیل به مکملی با کیفیت برای سوخت گازوییل می‌شود.

قلی زاده گفت: با استفاده از این تکنولوژی، پسماند بی مصرف به زنجیره ارزشی باز می‌گردد و همین مساله مهم نکته قوتی برای رسیدن به شعار «هوای پاک» است.

او با اشاره به نحوه استفاده از مکمل های بیودیزل، افزود: این مکمل در سراسر دنیا جزو مکمل‌های الزامی برای سوخت گازوییل است اما به دلیل گران بودن این محصول در حال حاضر رانندگان خودروهای گازوییلی رغبتی برای استفاده از مکمل ها را ندارند که همین مساله موجب آلودگی و آسیب جدی به محیط زیست می‌شود.

مدیرعامل نخستین پالایشگاه بیودیزل ایران در ارومیه گفت: در صورت استقبال و حمایت‌های دولت، یکی از برنامه‌های عمده ما رساندن این محصول به خودروهای پایتخت و کلان شهرهای کشورمان در سال آینده است.

قلی‌زاده با اشاره به زمینه اشتغال در این پالایشگاه گفت: با افتتاح این پروژه، ۱۵ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۳۰ فرصت شغلی نیز به صورت غیرمستقیم در سطح منطقه ایجاد می‌شود.

گفتنی است؛ بیودیزل (منوآلکیل استر)، یک سوخت دیزلی پاک است که از منابع طبیعی و تجدیدپذیر نظیر دانه های روغنی، میکروجلبکها ، روغنهای حیوانی و پلاستیک زباله های شهری و... تولید می‌شود.

کد خبر 2756980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha