جشنواره ملی سیب مهاباد در پاییز برگزار می شود

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد گفت: به منظور معرفی محصول سیب به عنوان یکی از تولیدات شاخص منطقه و دعوت از مقام های ملی و استانی برای پاسخگویی به مشکلات این حوزه، برگزاری این جشنواره در فصل پاییز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش کردپرس از فرمانداری مهاباد؛ حسن عباسی روز چهارشنبه در نشست با تشکل های کشاورزی مهاباد افزود: سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن سیب در مهاباد تولید می شود، گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی و زیرساخت های بخش کشاورزی در تلاش هستیم میزان بهره وری و راندومان تولید محصولالت خود را افزایش دهیم.

فرماندار ویژه مهاباد آموزش و اصلاح الگوی کشت را از عوامل ضروری در ارتقای بهره وری محصولات کشاورزی دانست و تاکید کرد: با میزان هکتار مشخص طی چند دهه گذشته میزان تولید محصولات افزایش یافته و این نشان از اهمیت آموزش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت باتوجه به نیازسنجی بازار و شرایط آب و هوایی است.

عباسی با تاکید بر اینکه در تامین حق آبه بخش کشاورزی بعد از اولویت شرب جدی هستیم، اضافه کرد: هر راهکاری برای حمایت از بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت های با هدف ایجاد اشتغالزایی و تامین امنیت مواد غذایی بکارگیری خواهیم کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم در این جلسه اظهار کرد: حدود ۶ درصد تولیدات محصولات کشاورزی استان توسط کشاورزان مهابادی با بیش از ۴۲۰ هزار تن در سال تولید می شود.

صلاح الدین حقگوی بیان کرد: سالانه حداکثر بین ۸۵ تا ۹۰ هزار تن گندم در سطح شهرستان تولیدی و هم اکنون بیش از ۱۹۷ هزار تن امکان ذخیره سازی گندم در سطح شهرستان فراهم است.

او با بیان اینکه ۳۰ واحد سردخانه با حدود ۵۰ هزار تن در مهاباد موجود است، گفت: سالانه بیش از ۱۴۵ هزار تن سیب در مهاباد تولید می شود و ظرفیت قابل توجهی در این بخش نیز وجود دارد.

گفتنی است؛ مهاباد با این میزان تولید سیب در استان آذربایجان غربی و وجود زیرساخت های مناسب این امکان را دارد که به عنوان شهر برند سیب در استان شناخته شود و برای کسب این عنوان، در تلاش است.

بهار سال گذشته خبرگزاری کردپرس در میزگردی در قالب راهکار های برند سازی سیب مهاباد به واکاوی معضل صادارت سیب در آذربایجان غربی و ارتقا کیفیت محصول و چالش های پیش رو آن با عنوان افت کیفیت سیب آذربایجان غربی نگران کننده است/ مهاباد زیرساخت ایجاد بندر خشک را دارد با حضور مسئولان شهرستانی و اساتید دانشگاهی پرداخت که ماحصل آن وعده برگزاری همایش سیب در شهرستان مهاباد از سوی فرماندار اسبق مهاباد بود و قرار شد این همایش به همت دانشگاه آزاد و مسئولان شهرستان بر پا و به وسیله آن ارتباط دانش و کشاورزی در حوزه سیب در شهرستان برقرار شود.

کد خبر 2757053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha